sobota 18. července 2015

Tess Stimson: Co je tvoje, je i moje



Když jsem byla mladá....chci říct mlaďoučká :-), chtěla jsem napsat knihu. Dokonce mám pár kapitol, které jsem napsala asi ve 13 letech, někde schované.

Pak jsem vyrostla a pochopila, že každý má dělat co umí. Takže knihu nenapíšu.....ale přesně vím jakým stylem bych ji psala. Ne o čem, ale jak.




A teď vám toto moje, nesplněné, know how prozradím :-) 
Představte si ústřední zápletku, jakoukoli, na ní totiž moc nezáleží....divné, že? Zápletka je přece vždycky to nejdůležitější. Jenže mě zajímá něco jiného....a sice názory, náhledy, vnímání jedné věci různými lidmi.
Rozumíte?

Příklad: 
Zápletkou příběhu je klasický manželský trojúhelník, kdy je jeden z protagonistů zavražděn- nic zajímavého ani originálního.
A teď to přijde. Jak se na věc dívá:
  • sousedka
  • kamarádka nevěrné manželky
  • dospělý syn milence
  • maminka manžela
  • někdo, kdo ani jednoho z protagonistů osobně neznal, jen o nich slyšel povídat si dvě drbny v metru a ví o koho se jedná
Musí být strašně zajímavé, jak vidí stejnou věc různí lidé, ať zainteresovaní nebo ne. Co myslíte?

A tím se dostávám ke knize Co je tvoje, je i moje. Je totiž malinko psaná tak, jak jsem popsala výše. 
Je tu jedna sestra- dokonalá, daří se jí na co sáhne, má úžasné manželství, je šťastná.....Fakt? 
Druhá sestra- černá ovce rodiny, nestará se o děti, je nezaměstnaná, je promiskuitní.....Cože?
Jejich maminka, která je v kómatu. a vše pozoruje jako duch- má jasný názor na obě. Je správný?

Tato knížka se nezařadí mezi můj top, ale je po dlouhé době taková, kde jsem přečetla víc než dvě stránky na posezení :-) Je v ní etická otázka, je v ní sesterská láska i neláska, je v ní manželská krize i nedorozumění..... Je v ní všechno, co ji dělá naprosto vhodnou na dovolenou. Takže za mě- ano, běžte do ní.
A koupit si ji můžete třeba tady: dobre-knihy
Oficiální anotace:
Dvě sestry. Naprosté protiklady. A dohoda, která je spojí - anebo navždy rozdělí.

Grace Hamiltonová je dítě štěstěny. Na co sáhne, to se vydaří. Avšak to, po čem touží ze všeho nejvíce, mít nemůže: vlastní dítě. Tato nenaplněná touha se plíživě přemění v posedlost, která dokáže rozleptat i ten nejdokonalejší život. A pak se z Ameriky nečekaně vrátí její sestra...

Susannah je rozený smolař. Na co sáhne, to se zkazí. Ale děti mít může, dokonce je už i porodila – a dala k adopci. Šest let strávila v americkém tetovacím salonu a teď se vrací do Británie, aniž tuší, čím se tam vlastně bude živit. Už ani nevěří, že se jí podaří dělat něco smysluplného; spíše doufá, že zas nevytvoří nějaký další průšvih.

Setkání obou sester je zprvu jako setkání dvou bytostí z rozdílných planet. Přesto se dokáží shodnout na jedné věci: Susannah se stane náhradní matkou Graceina dítěte. Odnosí a porodí je, pak novorozeně předá jeho biologickým rodičům. Zádrhel nastane ve chvíli, kdy se Susannah rozhodne, že si dítě nechá... 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.