neděle 6. září 2015

Patricia Cornwell: Krvavá mlha


Marně přemýšlím, jestli jsem od této autorky něco četla.....Vyšetřovatelka Kay Scarpettová, je mi totiž docela známá, ale nejspíš si ji s pletu s některou jinou :-)


Nicméně....Knížka má zajímavý námět a tím pádem i potenciál. Já ovšem hned na úvod musím konstatovat, že se mi neskutečně špatně četla.Vůbec mě nevtáhla do děje. V podstatě mě nebavila, dočetla jsem ji jen proto, že jsem chtěla vědět jak to všechno bylo.


Začátek je nezáživný, navíc trochu odkazuje na děj, který byl v jiné knížce od Cornwellové a tím pádem, nás, kteří jsme předcházející knihu nečetli, trochu mate. Ale jenom trochu, to není to, co mi na knize vadilo.

Docela mě štval i zvláštní styl psaní, kdy autorka popisuje pitvu zemřelé a přitom, jedním dechem, píše o tom, že se patolog významně podíval z okna. Tím pádem ve čtenáři vyvolá dojem, že ten pohled z okna bude důležitý, něco z něj vyplyne. A tak čekáte a čekáte a čekáte....a ono nic. Halt se patolog podíval z okna.....A takových vět poukazujících na něco bezvýznamného, co jsem vyhodnotila jako-Ó, to bude někde něco znamenat-  bylo hodně a nic neznamenaly.
A to mě štvalo :-)

Abych k ní nebyla tak kritická, tak musím říct, že po cca 100 stránkách přišlo pár kapitol dobrých a pak zase nic :-(

A taky jsem si uložila dvě zajímavé věty z knihy:

Ať se snažíme v životě stát čímkoliv, pořád jsme tím, k čemu nás dovedly biologické síly....

.....musíme žít tam, kde se ráno probudíme, i když nás tam dostal sen někoho jiného.....

Jinak se mi o této knize ani nic víc nechce psát. Tady máte oficiální anotaci.

Další případ doktorky Kay Scarpettové, volně navazující na Posmrtný přístav. Kay přijíždí do Georgijské ženské věznice, aby se setkala s odsouzenou Kathleen Lawlerovou, biologickou matkou sériové vražedkyně Dawn Kincaidové, a pokusila se zjistit, co vedlo Dawn k tomu, že zabila svého otce, soudního patologa a Kayina spolupracovníka Jacka Fieldinga. Míří sem i Jaime Bergerová, prokurátorka a partnerka Kayiny neteře Lucy, aby prošetřila případ jiné dívky, obviněné z vyvraždění rodiny místního lékaře. Kathleen brzy poté za záhadných okolností umírá. A Jaime najednou nikomu nezvedá telefon...






5 komentářů:

  1. Musím rychle zakoupit, je to má oblíbená spisovatelka, už mám doma 18 jejích knížek. Teď jsem nějak nesledovala novinky. On každý případ je samostatný, ale v životě Kay jsou osoby, které jsou pro ni důležité a tak procházejí každou knihou. Jsem moc zvědavá na tuto.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je teda taky moje oblíbená, přečetla jsem od ní vše co jsem potkala a hodně knížek mám koupených, čtu ji už dobrých 15 let, no asi ještě déle....

    OdpovědětVymazat
  3. Tak takhle kniha asi není pro mě. Já knihy takového žánru nečtu :)
    Nebaví mě, ale hezká recenze!

    OdpovědětVymazat
  4. Pekná recenzia ale nejako ma táto kniha nezaujala.

    Rada by som Ťa pozvala ku mne na blog, kde prebieha Moja prvá giveaway

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.