pátek 22. prosince 2017

10 NEJ: Listopad 2017

A je tady listopad 2017. No, mám mluvit o tom jak ten čas letí? To víme všichni.... myslím, že půjdu rovnou na věc.

1. KNIHA

Dopisy, které nikdo nečetl


Nádherná, nádherná, nádherná.....to je všechno co k ní chci říct. Více TADY.

2. FILM

Collete


Kdo mě zná ví, že téma 2. světové války a koncentračních táborů mě zajímá. A tento film....Víte, já takové filmy miluji a nenávidím, chci se na ně dívat a nechci...rozumíte mi?
Anotace z CSFD:
Milostný příběh zajatců Viliho (Jiří Mádl) a krásné belgické židovky Colette (Clémence Thioly) vypráví o osudu tajné lásky v prostředí hrůzy a smrti, o tenké hranici mezi dobrem a zlem a pravdou a lží.. V osvětimském koncentračním táboře se před námi odhaluje nelítostný svět každodenního boje o přežití. Vládne tu přísná hierarchie i mezi samotnými vězni. Obchoduje se se vším, co může zachránit život, nebo alespoň na chvíli oddálit smrt. Židovka Colette přijíždí do Osvětimi transportem z Belgie. Vězeň Vili jí poradí, co má říci při selekci, a tím ji zachrání před smrtí v plynové komoře. Colettiny krásy si brzy všimne fanatický důstojník SS Weisacker (Eric Bouwer) a zaměstná ji ve své dílně. Nezadržitelně propadá jejímu kouzlu a zároveň se opájí krutostí a mocí nad životem a smrtí rasově méněcenné bytosti. Navzdory každodennímu utrpení se Vili a Colette sbližují. Jejich láska jim dodává sílu snášet peklo koncentračního tábora. V zoufalém boji o život společně naplánují riskantní útěk...

3. KOSMETIKA

Řasenka Oriflame The ONE


Vždycky mě překvapí, když funguje něco relativně levného a dostupného. A to je případ této řasenky. Má kartáček podle kterého jsem ji odsoudila, ale po vyzkoušení ji vzala na milost a posléze dokonce zamilovala :-)
Stojí 169.-

4. UDÁLOST

Návštěva divadla



Pořád si říkám, že musím do divadla chodit častěji. Letos se mi to podařilo jen jednou :-( Za to na komedii Falešné našeptávání. Nebudu psát o čem hra je, chci jen říct, že jsem se dvě hodiny úžasně bavila a že jsem šťastná, protože i na malém městě můžou vznikat velké zážitky.

5. FOTKA

Když hoří nebe


Tak krásně se manželovi podařilo zachytit nebe těsně po západu slunce.


6. JÍDLO

Datlové kostičky s buráky

www.smoothcooking.cz

Dám vám sem recept od mé oblíbené bloggerky, který jsem minulý rok dělala, ale nevyfotila. Je úžasně jednoduchý, zdravý a výborný.
Mrkněte SEM a Kačenko, děkuji.

7. VÝHRA

Kniha a řasenka



Měla jsem štěstí a vyhrála tuto pozitivní knihu o štěstí :-) Věděli jste, že existuje institut pro výzkum štěstí? Tam bych chtěla pracovat :-)

A druhá výhra je Řasenka PARADISE od Lorealu.



Prý je úžasná. Já ji mám ještě neotevřenou, protože v současné době používám tři jiné.

8. NEMOC

První pomoc

Na úvod musím říct, že od nového měsíce tuto kategorii změním, protože se opravdu do 10 Nej nehodí :-) Stále budu měsíčně psát o nějaké nemoci, ale v tomto článku to zmiňovat nebudu.
Nicméně právě teď vyhlašuji téma dalšího článku PRVNÍ POMOC. Vím, není to nemoc, ale je to natolik důležité téma ve zdravotnictví a všude jinde, že o tom chci napsat. 
Máte otázky?

9. COKOLIV

Hvězdičky



Tuhle ručně dělanou krásu jsem koupila u Danfinky, která má blog Den po dni, TADY.
Koupila jsem jich 50, protože jimi chci podarovat své kolegyně v práci a taky si ozdobit náš stromeček.
Nejsou krásné?

10. CITÁT

„Domov - vždycky to budu opakovat - není prostor, ale proces. Tady se schovávám před deštěm a zimou, tady žiju, tady trávím svůj volný čas, tady se rodí moje rodina, tady ji tvořím léty, trpělivostí a tolerančí a vůbec řadou kladných principů. Domov je bytost.“ 
Miroslav Horníček


Všem vám přeji krásné adventní dny. Buďte laskaví a klidní, ono se to nezblázní.
A napište mi :-)










3 komentáře:

  1. Jeeeej,ty hvězdičky jsou opravdu moc krásné a fotka po západu slunka je nádherná. Krásné vánoce. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  2. Hvězdičky od Dafinky jsou fakt krásné. Já je loni od ní dostala v čajovém swapu (http://werka13.blog.cz/1612/cajovy-advent) - byly jimi ozdobené jednotlivé balíčky...

    OdpovědětVymazat
  3. Moc se mi líbí tvůj oblíbený citát. Četla jsem ho poprvé :)

    Krásný poslední předvánoční den!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.