úterý 1. května 2018

HOLLY SEDDON: Snaž se nedýchat

Tuhle knihu jsem nikde nezaznamenala, nečetla žádnou recenzi, ani neviděla reklamu. Když jsem si vybírala na knižním e- shopu MEGAKNIHY.CZ, knihu k recenzi, zaujala mě anotace. Zaujal mě příběh i téma vigilního kóma.
Pojďme na to....


AMY - je dívka, kterou před 15 lety někdo surově zmlátil a pohodil kdesi v lese. Myslel si, že je mrtvá. Nebyla....a stále žije. I když jakoby nežila. Je v tak zvaném vigilním kómatu, což je stav, kdy pacient vypadá jako relativně v pohodě. Leží, má otevřené oči, sem tam se pohne.....ale to je všechno. Navíc takový pacienti nevnímají žádné podněty. To, že mají otevřené oči neznamená, že vidí....



ALEX - kdysi výborná novinářka, nyní opilecká troska (zase?). Rozpadl se jí život a ona se snaží slepit ho dohromady. V rámci snahy napsat článek o lékaři zabývajícím se právě těmito pacienty, navštíví oddělení, kde jsou umístění. 
Tady uvidí AMY a uvědomí si, že její příběh zná. Že jsou stejně staré. Začne se o ni zajímat. 

JACOB - kdosi navštěvující AMY. Tajemný muž, jehož identita bude záhy odhalena.



Alex se začne starou tragédií zabývat. Chce dokázat sobě i ostatním, že zvládne být tou starou Alex, že je schopná a umí dotáhnout věci do konce. Jenže to chce přestat chlastat.
Amy je uvězněná ve svém mlčenlivém těle. Vnímá? Co jsou to za myšlenky, které ji víří hlavou? Je možné, aby opravdu byla schopná komunikovat? 
Ví vůbec kdo je, co se stalo? 


Moc se mi kniha líbila. Sice se zde opět objevuje hlavní hrdinka - alkoholička, ale to nevadí. Je velice syrově popsané, jaký rozpad osobnosti dokáže alkohol způsobit. Jak boří rodiny i vztahy.  
Líbí se mi boj, který Alex vede se svými démony.

Taky se mi líbí, jak je pohlíženo na vegetativní bezvědomí. Myšlenka, jak dalece nebo vůbec jsou takový pacienti schopni vnímat podněty z venčí....to je na velmi odbornou debatu. A debata by to byla moc zajímavá.


Autorka nás vede zašmodrchanými cestičkami, chvilku tam a pak zase onam. Já jsem pachatele odhalila malinko za půlkou, což čtení nijak neubralo na čtivosti. Párkrát jsem zapochybovala, ale nakonec to byl on. 

Ve "vyprávění" se střídají všichni tři, každý má svou kapitolu. Takže se kniha velice dobře čte. Nikde není nic nejasného, příběh hezky odsýpá.
Po řadě nemastných neslaných knih jsem kápla na opravdu dobrý thriller.



Knihu můžete koupit TADY a já ješte jednou děkuji knižnímu e- shopu MEGA KNIHY za možnost tuto knihu číst.

HODNOCENÍ



ANOTACE

Nezapomeňte dýchat.. Amy Stevenson byla největší novinová zpráva z roku 1995. Teprve patnáctiletá Amy zmizela, když se vracela ze školy, a o tři dny později byla nalezena v bezvědomí. Její útočník nebyl nikdy dopaden a její andělská tvář se objevila ve všech novinách i televizních zpravodajstvích. O patnáct let později Amy stále leží v nemocnici, obklopena plakáty zpěváků z 90. Let. Jednoho dne ji objeví reportérka Alex Dale, když píše nudný článek o lidech ve vegetativním stadiu. Vzpomene si na Amyin příběh a napadne jí, že by jí mohla pomoct obnovit zašlou novinářskou slávu. Jediný problém je, že Alex je stejně ztracena jako Amy, protože její alkoholismus jí o vše připravil, včetně manžela a pověsti dobré novinářky. Doufá, že když najde pachatele, postaví se zase na nohy, a tak se pouští do nebezpečného vyšetřování.

7 komentářů:

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.