pondělí 4. června 2018

ROBERT BRYNDZA: Dívka v ledu

Jednoduše jsem neodolala pochvalným článkům a doporučování na všech blogech a pořídila si vlastního Bryndzu.

Respektive mi byl poslán z e - shopu DOBRE - KNIHY.CZ 

Vždycky se stavím ke knihám označených jako bestseller velmi obezřetně. Všechny vychvalované knihy obcházím a nechci je číst v době kdy jsou "na vrcholu", jednoduše proto, že od nich moc očekávám a bojím se zklamání.

Stejně to bylo i s touhle. Její sláva už trochu opadla a to je ten pravý čas, kdy přicházím a chci ji :-) 

Kniha nás zavede do Londýna, kde je nalezena mrtvá dívka.
V ledu.

Jedná se o potomka jedné z nejbohatších, nejvlivnějších a nejstarších rodin v Anglii.
Andrea měla všechno na co si vzpomněla - nejnovější mobil, luxusní šaty, bohatého snoubence. Byla krásná a obletovaná.

Tak co dělala ve čtvrti, kam by bohatá dívka nikdy neměla vstoupit?



Erika Fosterová je šefinspektor detektiv, který má vraždu vyšetřit. Její osobní příběh je velmi smutný. Přichází mezi kolegy po delší rekonvalescenci a není přijata příliš vstřícně. 
Najdou se dva či tři, kteří ji věří a jsou nápomocni, ale většina čeká na její chybu.

Erika se vrhá do práce, kterou miluje a očekává, že její zapálení přinese brzy výsledky.
Bohužel jsou ji házeny klacky pod nohy nejen ze strany nadřízených, ale ( paradoxně) i rodiny zavražděné dívky.




Andrea měla sestru a bratra. 
Sestra je podivínka, které se snad smrt Andrei ani nedotkla.

Bratr je hezoun, který měl s Andreou mnohem hezčí vztah než jejich sestra. 

Rodiče Andrei jsou....konzervativní, chladní a divní.

Snoubenec Andrei je.....absolutně nehodící se k ní. Vlastně jedno společné mají - peníze.

Všichni něco skrývají, říkají polopravdy a snaží se neztratit tvář před veřejností.

Co se tady děje?



Kniha je naprosto čistá kriminálka, chcete - li detektivka, jak má být. Všechno běží tak jak má. Všechno je čtivě a uspokojivě napsané. Čtení probíhá klidně a spořádaně.

A to je právě kámen úrazu.

Vím, jsem jedna z mála, která bude psát nějaké negativum, ale já od knihy označené bestseller očekávám víc.

Chybělo mi napětí, všechno bylo strašlivě očekávané a....nevím jak se správně vyjádřit...takové tradiční.

Já vím, na tom není nic špatně, kniha je dobrá.....ale to je právě ono. Je DOBRÁ.
Ale není VÝBORNÁ. Chybí mi tam ten waw efekt, to cosi, co dělá z dobrých knih top knihu.

Moc oceňuji Poznámku od Roberta, kde čtenáře vyzývá k napsání názoru na detektivku Eriku. Ptá se kam se má dále posunout, co se má stát v příští knize.
Měla jsem chuť Robertovi napsat ( kontakt na sebe má v knize), ale pak jsem si uvědomila, že by ho můj názor na knihu asi nepotěšil, tak jsem od toho upustila.

Taky je mi moc sympatické, že se v knize zmiňuje o Česku a Slovensku ( Andreina matka je dokonce Slovenka). Je to tím, že Robert žije na Slovensku se svým partnerem :-)

Děkuji knižnímu e - shopu DOBRE - KNIHY za možnost si ji přečíst.
Více o ní TADY.

HODNOCENÍ



ANOTACE

Poté co je v parku v jižním Londýně pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy, na místo přijíždí detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Oběť, krásná dívka z mocné a bohaté rodiny, měla podle všeho dokonalý život. Když Erika začne pátrat hlouběji, vynoří se souvislosti mezi její vraždou a smrtí tří prostitutek, které někdo uškrtil, svázal jim ruce a hodil do vodních ploch po Londýně. Jaká je spojitost mezi dcerou vlivného lobbisty, který si myslí, že může ovlivňovat i vyšetřování, a mrtvými imigrantkami? Jaké temné tajemství dívka v ledu skrývala? Čím více se Erika přibližuje k odhalení pravdy, tím více se vrah blíží k Erice. Poslední případ detektiva šéfinspektora Fosterové skončil katastrofou a smrtí pěti policistů včetně jejího manžela. Eričina kariéra visí na vlásku, musí bojovat s vlastními démony i s vrahem, který je hrůznější než kdokoliv, komu čelila v minulosti. Dopadne ho dříve, než udeří znovu?

8 komentářů:

  1. Já jsem ji přečetla jedním dechem, měla napětí a spád, ale pachatele jsem si tipla dost brzy :o)). Četla jsem i další jeho knihy, Noční lov se mi líbil asi víc. Označení nálepkou bestseller je většinou na pováženou a málokdy to opravdu sedí.
    Ale co čtenář, to názor...
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Napsala jsi to přesně, Míšo. Dívka v ledu je DOBRÁ. A to je všechno. Já budu ve své recenzi na tuto knihu trochu přísnější:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby neměla nákepku bestseller a nebyl kolem ní takový humbuk....

      Vymazat
  3. Já z ní byla nadšená, ale je fakt, že co čtenář, to názor a tak je to správné :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem zatím nečetla a pokud je to čistá detektivka, tak mne docela láká. To je žánr, který mám nejraději.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.