pátek 13. července 2018

CHILLI CON CARNE

Další z mých jednoduchých receptů je tady. V tomto horkém počasí se mi opravdu nechtějí vařit složitosti, a vlastně o ně ani nikdo nestojí. 

Takže pojďme na tuhle španělskou dobrotu....


INGREDIENCE:
  • 500 g 100% hovězího mletého masa
  • 400 g červených fazolí v konzervě
  • 400 g konzervovaných rajčat - já přidávám i pár čerstvých rajčátek
  • Ajvar - to je moje přidaná hodnota, která v originálním receptu není. Ale já ho miluji, a když ho mám tak ho tam přidávám. Nahrazuji jím rajčatový protlak, který v receptu má být
  • cibule, česnek, olivový olej
  • římský kmín - nezaměňujte za obyčejný, má naprosto jinou vůni
  • kajenský pepř, sůl, pepř
  • majoránka - ta na fotce chybí. Teď v létě si pěstuji čerstvou, která je naprosto luxusní
  • nakonec moje tajná ingredience - 2 kostičky kvalitní hořké čokolády

POSTUP:



Cibuli nakrájej na drobno a orestuj na oleji do změknutí, pak přidej mrkev nakrájenou na kostičky. Chvilku smaž a pak přidej kajenský pepř, římský kmín a česnek - já je všechny společně rozdrtím v hmoždíři. Asi pět minut společně míchej, až se vůně hezky rozvinou. Přidej maso a ze všech stran ho osmahni, přitom ho vařečkou rozmělňuj na malé kousky. 


Teď přidej 2 lžíce Ajvaru ( nebo rajského protlaku), rajčata, sůl, pepř a majoránku. Přilej 2 dcl vody ( ty dokonalejší hospodyňky mohou vývar :-)) a přikryj pokličkou. Nechej dusit za občasného přilití vody ( vývaru). 

Teď tomu dej čas.


Po cca půl hodince přidej fazole, pokud je potřeba i vodu. Pokrm má být hustý a šťavnatý, ale ne vodový. Opět přikryj poklicí a ještě 10 minut provař.


Je čas na čokoládu. Šup tam s ní......po jejím rozpuštění ochutnej a dochuť solí, pepřem.

A máš hotovo :-)


Chilli con carne se podává s bagetou, chlebem nebo rýží.


Lístečky čerstvé majoránky udělají hezkou dekoraci i chuť.


BUENO GUSTO :-)

14 komentářů:

  1. Miluju chilli con Carne a to tvé vypadá opravdu moc dobře. :) Nedělám ho moc často, spočítala bych to dohromady na prstech jedné ruky, ale ráda si ho objednám třeba v restauraci nebo v naší jídelně v práci. Čokoláda vždycky udělá omáčku ještě o stupeň lepší a "lesklejší", že? :)
    Měj se! Š

    BLOG Corculum | Stepanka_T

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, vypadá to báječně! Zrovna chilli con carne nebo sin carne bych ráda vyzkoušela :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle jsem popravdě ještě nejedla, ale vypadá to fakt dobře :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to fakt skvěle! Díky za inspiraci, co vařit v týdnu :-)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  5. Já už měla asi 3 různé a ani jedno mi nechutnalo, asi to není jídlo pro mě no :D

    OdpovědětVymazat
  6. Já nejsem milovník fazolí, takže tenhle recept není pro mne :-)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.