pátek 20. července 2018

Kokosový zákusek podle starého receptu

Dostal se mi do rukou starý recept na zákusek, který byl populární v době temna :-) Pamatuji si, že jako malá dívenka jsem ho určitě jedla....má v sobě nádech nostalgie. Třeba ho znáte i vy, jen jste na něj zapomněli....nebo mi naopak napíšete, že ho děláte už celá léta....nebo pro vás bude novinkou :-)

Je malinko složitější, ale i to patří k době dávno minulé. Copak naše maminky/babičky dělaly něco jednoduše ? :-)

Dělala jsem ho na malý pekáček, takže množství všeho je poloviční než na standardní pekáč.

INGREDIENCE:

Těsto: 
  • 3 vejce
  • 7,5 dkg cukru
  • 7.5 dkg hladké mouky
  • 1/2 čajové lžičky prdopeče


POSTUP:

Vejce ušlehej s cukrem. Opět apeluji na to, aby jste tomuto úkonu věnovali čas. Nestačí jen zamíchat, ale opravdu poctivě ušlehat, až bude mít těsto světlou barvu. Pak přidej mouku s prdopečem. 

Hotovo. Šup s tím na vymazaný a vysypaný ( já ho sypu kokosem) pekáček.

Upečený je za chvilinku

INGREDIENCE:

Náplň:
  • 1 balíček dětských piškotů - umlet nebo jinak rozdrtit 
  • 1/2 sklenice červeného sirupu - rybízový je nej :-)
  • 1 lžíce červené marmelády
  • 1 lžíce rumu - já dala dvě
  • 3 lžíce horké vody



Prostě a jednoduše všechno smíchej dohromady. 


Pak náplň natři na vychladlý korpus.


INGREDIENCE:

Krém:
  • 10 dkg kokosu + 1 dcl mléka svařit
  • 1/2 másla + 10 dkg cukru ušlehat
  • jak vidíte na obrázku, já jsem část másla nahradila kokosovým máslem. Ale to jen proto, že jsem ho zrovna měla. 



Kokos svaříme s vodou

Pak spoj kokos s máslovou hmotou a natři na náplň.




Nakonec polej čokoládou a je to.


Nakonec to ani tak složité nebylo, že? 


Znáte tento zákusek nebo je to novinka, kterou (snad) zařadíte mezi své recepty?


2 komentáře:

  1. Míšo, přiznávám, že tento moučník neznám, ani z dětství si ho nepamatuji :o), takže pro mne novinka a uložím si ho. Díky :o).
    Měj krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, pro mne je tento recept taky novinka (a to už fakt něco pamatuji). Možná by mohl chutnat manželovi (tedy i mně, ale snažím se sladké trochu omezit - s ne moc velkým úspěchem ;-)).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.