neděle 9. prosince 2018

MARGIT SLIMÁKOVÁ: Velmi osobní kniha o zdraví

O této knize bylo v jednu chvíli všude slyšet. Já nemám moc ráda knihy o životním stylu, o tom jak vést život, aby byl naplnění a radostný a kdo ví co všechno.
To se totiž nedá vyčíst v knihách, ale musíte se nechat ošlehat životem a přijít si na to sám/a :-)

Nicméně tato kniha mě čímsi oslovila....víte jak to je.....neumíte přesně říct co to je, ale víte, že to chcete :-)

A tak mi ji z knižního e-shopu DOBRÉ KNIHY poslali.
A já je nechala hodně dlouho čekat než jsem článek vydala.
Proč?

Na knihu jsem četla a slyšela mnoho hezkého, ale i pár negativních reakcí.
A já chtěla poctivě přečíst a pochopit všechno, co Margita v knize píše a tvrdí.

Navíc tohle není kniha, kterou přečtete na jeden zátah. Pokud ji chcete správně vnímat, je třeba ji dávkovat :-)

A já jsem dávkovala.


Je rozdělena do kapitol, každá je věnována jiné oblasti. Najdete tady Jídlo, Nápoje, Prostředí, Terapie...

V každé je téma rozebíráno velmi přístupným, pochopitelným způsobem. Margit v knize popisuje i své osobní zkušenosti. O to je autentičtější a pravdivější.


Jistě nemusí všechno vyhovovat všem. Samozřejmě, že nemusím souhlasit se vším co se v knize píše. Ale, podle mě, je to kniha psaná selským rozumem.

Margit tam několikrát opakuje: "Jezte přirozené potraviny."
Řeklo by se, že je to snad přirozené, ale věřte, že není.

Víte, já skutečně nejsem biožena ani nijak jinak bio posedlá. Přesto uznávám, že bio potraviny ( ale tím nemyslím ty v supermarketech, ale takové, které si vypěstuji sama, dostanu od kamarádky nebo koupím od ověřeného dodavatele na trhu) jsou jednoduše nejlepší.

Slyšela jsem názor, že je to v knize přehnané. Že ne každý má možnost kupovat bio, že na to nemá čas atd..
Ale to je přece na každém z nás. Ať si každý jí a žije jak chce.

Tato kniha rozhodně nikoho nenutí žít podle ní.
Jejím posláním je jiný pohled na věc.
Ať si čtenář vybere co je jemu srdci blízké.


Každý má na výběr :-)

Já se ani po přečtení této knihy nestanu vegetariánkou ani bio ženou. 
Ale pokud budu mít na výběr zeleninu od sousedky nebo ze supermarketu, sáhnu po sousedčině.

A rozhodně si na chleba namažu raději máslo než margarín :-)

Knihu můžete objednat v e-shopu Dobré knihy, TADY.
Můžu ji doporučit jako vánoční dárek všem kdo se zajímá o životní styl.

3 komentáře:

  1. Včera jsem.ji drżela v ruce!Určo dobré a zajímavé čtenì....Ila

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem tuhle knížku nečetla, ale obecně jsem četla několik ne úplně nadšených komentářů ke článkům a vůbec názorům této autorky, takže mám trochu rezervovaný postoj. Jestli ji budou mít v knihovně, tak si ji možná půjčím, abych si udělala názor sama, ale kupovat ji nebudu.

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám někdy pocit, že jednou věc vychvalovaná za pár měsíců zatracovaná. A tak je to se vším. Měli bychom to brát střízlivě. A ty to bereš a máš podobný názor jako já. Taky bych si knížku přečetla, ale pouze si ji vypůjčím.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.