čtvrtek 6. února 2020

ZDENĚK SVĚRÁK: Strážce nádrže

Pan Svěrák je moje srdcová záležitost. Jeho humor je mi blízký svou inteligencí, laskavostí a češstvím.
Vlastně není jediného jeho filmu, který bych nemilovala.
Jeho Zpěvník, který napsal spolu s panem Uhlířem, měl výsostné místo v dětském pokojíčku mé dcery. Zpívaly jsme z něj neustále.

Pravda je, že jsem nečetla jedinou jeho knihu.
Až dosud.


Pan Smrček je strážcem nádrže.
Původním povoláním kantor svoji práci milující.
Jako správce nádrže píše hlášení ředitelovi povodí. A protože má psaní rád, přidává i dopis svůj, soukromý, ve kterém popisuje svůj život, příběhy a myšlenky.


Nic víc se v knize neděje, ale to by nebyl pan Svěrák, kdyby příběhy, které prožívá nebyly kouzelné a přitom lidské.
Jsou neobyčejně obyčejné, ale v tom jak je spisovatel umí napsat je neskutečná krása. Je to pohlazení po duši, kdy se přistihnu, že se usmívám a pokyvuji hlavou. 
Popisuje život na malé vesničce tak, že máte chuť se tam přestěhovat a taky zažívat podobné chvilky.


Tato kniha je pokladem každé knihovny a já se určitě podívám po dalších jeho knihách, abych měla pokladů více :-)

HODNOCENÍ



ANOTACE


2 komentáře:

  1. Já jsem od Z. Svěráka taky ještě nic nečetla, takže dobrá inspirace

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu to stojí za to. A víc o knize mluvím na mém YT kanále :-)
      Jmenuje se O všem? Ovšem!

      Vymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.