středa 8. dubna 2020

ANNA-LOU WEATHERLEY: Manželé z Cedrové uličky

Opět kniha z METAFORY. Mám s nimi naprosto úžasnou spolupráci, za kterou děkuji.
Tato je z ranku detektivních, psychologických příběhů.
Upřímně - název je nicneříkající a nikdy by mě nelákalo si knihu koupit. Obálka taky nic moc.
Ale jak se mi líbil obsah?


Laurin je nešťastná žena, které se rozpadá manželství. Právě dnes se má sejít se svým manželem, který se odstěhoval k jiné ženě se kterou má dítě, a dohodnout co bude dál. Uvaří výbornou večeři, krásně se upraví a čeká....a čeká...a dá si trochu vína....a čeká...a dá si další sklenici vína....a čeká...a najednou je celá láhev vína pryč. Laurie si položí hlavu na ruce, je strašlivě unavená a usne.
Ráno se probudí celá od krve a v koupelně nalezne mrtvého manžela.


Všechno ukazuje na Laurii. Jasně že zabila manžela. A že si nic nepamatuje? Vždyť je to alkoholička.....kdo by se divil? Jenže detektivu Rileymu se na tom cosi nezdá.
Lauriiny nejlepší kamarádka a zároveň nejbližší sousedka ji navíc poskytla alibi.
Postupně se odkrývá, že Robert ( zabitých manžel) byl pořádný hajzl, manipulátor, sociopat a sobec. Prostě je vlastně dobře, že ho někdo ukončil....

www.grada.cz

Já jsem celkem brzy pochopila kdo je vrah. Což mi nijak nevadilo, byla jsem zvědavá co vedlo Roberta k tomu, že byl takový jaký byl. Minulost a celá cesta vraha je taky dost zajímavá. Detektiv vyšetřující tento příběh mi byl moc sympatický svým empatickým ( na chlapa až nezvyklým) chováním. Až jsem si říkala, že svoje emoce mu propůjčila autorka knihy, což je pochopitelné :-)

Navíc bylo super sledovat linku z minulosti. 
To co utvářelo vraha. To jaké procesy vedou k tomu, že člověk může v tom co dělá mít jistou logiku. I když je to to nejhorší.


Knihu hodnotím jako dobrý detektivní příběh, i když maličko jednodušší. Což nemusí být mínus. 


HODNOCENÍ


ANOTACE

Manželé Laurie a Robert Millsovi se pokoušejí o nový začátek přestěhováním do nového domu na luxusním předměstí Londýna. Brzy se ale ukáže, že Robert nadále udržuje vztah s milenkou a manželství je definitivně v troskách. O několik měsíců později se oba mají sejít k projednání detailů rozvodu. Robert nedorazí a Laurie se probouzí druhý den promočená krví – svého manžela, který leží zavražděný ve vedlejším pokoji. Detektiv Daniel Riley rozplétá nitky tajemství brutální vraždy. Poslední záhada, kterou spolu se svým týmem řešil, jej málem stála kariéru. Černé srdce sériové vražedkyně v předchozím příběhu Dana téměř zničilo. Riley byl donucen vzít si krátkou dovolenou a dát se dohromady. Vyšetřováním vraždy v Cedrové uličce se opět naplno vrací k detektivní práci. Podařilo se mu zahnat své démony? Stále vnímá svou skvělou intuici, ale zároveň o sobě po posledním karambolu dost pochybuje… Na pozadí snahy o usvědčení vraha se odehrává dramatický příběh samotného Daniela. Riley si znovu a znovu odžívá ztrátu milované ženy a zároveň váhavě navazuje nové vztahy. Skutečně touží po blízkém vztahu… Nevěra, zrada, láska… Kniha Manželé z Cedrové uličky je určena milovníkům detektivních příběhů a dramatických zápletek. Nechybí napětí a romantika. Připravte se na silné vztahy, lidské přešlapy, pochybení, ale i naději. Máte dost času? V rukou totiž držíte příběh, který nebudete moci odložit dřív, než ho dočtete do úplného konce…

3 komentáře:

  1. Tak to zní docela zajímavě, asi by se mi knížka líbíla.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak nevím... Jednou mě zaujal název, takže pak jsem knihu už registrovala. Ale asi zatím zůstane jen na seznamu :)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.