středa 7. prosince 2016

KATE HAMER: Dívka v červeném kabátku

Když jsem tuhle knihu začala číst, přemýšlela jsem, jak je možné, že většina knih s tématikou unesených dětí je v tom smyslu, že se to stane osamocené matce. Většinou ji opustil manžel, ona je nešťastná a mimo to ji unesou dítě.....To jen tak na okraj.




Beth - žena, maminka, ta, které se ztratila dcera. Jednoho dne při návštěvě akce věnované dětem. Její holčička Carmel měla v ten den oblečený červený kabátek a nechtěla se maminky držet za ruku. Bylo ji osm a byla na ni trochu naštvaná.

Carmel - osmiletá dívka v červeném kabátku. Ta, které se ztratila, v mlze.....

Jelikož mě strašně rozčiluje, když je v recenzních článcích zdlouhavě popisovaný děj knihy (proboha proč? Od toho je anotace), nebudu to dělat. Jdu přímo na můj názor.

Kniha je psaná z pohledu Beth a Carmel. Kapitoly se víceméně střídají. Navíc ty, které jsou Bethyniny začínají nadpisem, který udává kolikátý den je Carmel pohřešovaná. Takže se to neplete :-)

Samotné vyšetřování je v knize nepodstatné, je zmíněno jen okrajově a příběhem se jen lehce míhá.



Bethyniny kapitoly se věnují úvahám, vytvářením představ co se stalo. Taky se zde vyvíjí vztah s exmanželem, kdy na počátku nebyl žádný a postupně se mění. Beth samotná není moc sympatická postava, taková melancholická, rozhádaná s rodinou, nesnášející exmanželovu druhou ženu i jeho.

Carmel je holčička s hlavou oblacích, plná představ a snů. Když ji na slavnosti osloví pán, s tím, že je její dědeček, uvěří mu, protože své prarodiče nikdy neviděla. Její kapitoly mě bavily mnohem víc. To, jak s ní šel čas a ona vyzrávala. Její myšlenkové pochody....to je silná část knihy.



Rozhodně nesouhlasím s tím, že je to thriller, To ani náhodou. Je to jakési drama nebo psychologický román. Je to příběh o fanatismu, o víře, ztrátě a nalezení...až už čehokoliv.
Nečekejte žádné krvavé zvraty nebo násilné akce. Je to příběh, který si dovedu představit, že se může stát.

Kniha se čte dobře. Na to o jaké téma jde, plyne překvapivě klidně a vyrovnaně. Očekávala jsem thriller a v tom mě kniha zklamala.

Děkuji nakladatelství www.BARONET.cz za knihu. Na tomto odkaze ji můžete pořídit za zvýhodněnou cenu.

HODNOCENÍ:





ANOTACE:
V anglickém Norfolku zmizí osmiletá dívka jménem Carmel. Zdá se, jako by ji pohltila samotná mlha. Neexistuje žádný důkaz, žádní svědci a policie tápe ve tmě.
Beth, její matka, obviňuje sama sebe – jak mohla své jediné dítě pustit z dohledu? Krok za krokem se vrací v čase a snaží se vzpomenout si na každou důležitou maličkost.
Pro Carmel však mezitím začíná dlouhá a jedinečná cesta s mužem, se kterým nebude v bezpečí…



2 komentáře:

  1. Ja nevim, anotace jsou vetsinou nicnerikajici a některé dokonce vyloženě špatné a nesmyslne. Takze tolik k tomu, proc se pise i dej :)
    Nicmene ale treba tato kniha mě zaujala :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, jak jsem zhlédla název knihy, tak mi poskočilo srdce. V Polsku vyšla před 2 léty kniha s tímto názvem. Kdybych na ni narazila i v polštině, klidně bych si ji koupila. Ale obsah je zcela jiný. Je o židovské holčičce s červeným kabátkem, kterou její matka šoupla těsně před transportem do dveří k rodině, která ji pak vychovávala jako svou, protože jejich stejně stará holčička umřela. A jak vidím, zcela shodný název (přeloženo z polštiny do češtiny), ale pro zcela jiný obsah. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.