sobota 19. června 2021

Poprava - Yrsa Sigurdardóttir

 Moje oblíbená spisovatelka vydala další knihu s vyšetřovatelem Huldarem a psycholožkou Freyjou.

Na skále uprostřed lávového pole je objevena mrtvola muže. Je oběšený a v hrudi má velký hřebík.

Nedlouho po jeho objevení naleznou v jeho bytě čtyřletého chlapce, který neví jak se do bytu dostal, kde jsou jeho rodiče a muže jemuž byt patří nezná. Ví jen to, že se jeho mamince brzy narodí miminko.

Rozjíždí se pátrání, které nás zavede do hlubin darknetu, do světa sexu a zneužívání.


Vztahová linka Huldara a Freyi je pozvolná a pomalá. Objeví se i nový člen týmu, mladá stážistka. Zapálená a horlivá :-)

Závěr je nepředvídatelný a pár posledních vět skrývá tajemství.

Kniha se četla velice dobře, přesto na ni nebudu pět ódy jako na ty předešlé díly. Zdá se mi, že byla malinko slabší. Občas jsem se trochu nudila při čtení...nehltala jsem každou stránku. Občas se to trochu táhlo.....

Asi mám na Yrsu vysoké nároky....ale nastavila si laťku sama :-) Přesto můžu knihu doporučit. A nemusíte se bát, že jste nečetli předešlé díly. Nijak na sebe nenavazují. Snad jen vztahy/nevztahy mezi některými z protagonistů. 

Koupit i můžete TADY a já děkuji Zlatce z PR nakladatelství, že mi knihu poslala. Vydalo ji nakladatelství METAFORA.


HODNOCENÍ



ANOTACE

Na ponurých lávových polích nedaleko Reykjavíku stojí popraviště. Z místa, kde dřív končily životy odsouzenců, je dnes turistická atrakce. Nebo spíše byla – až do chladného rána, kdy byl na šibenici po desítkách let nalezen oběšený muž.

Co na první pohled vypadá jako sebevražda, se však ukáže být něčím mnohem zlověstnějším – oběšený muž má přímo uprostřed hrudi zaražený hřebík. Policejní tým včetně Huldara má na stole další vraždu. Stín nad celým případem ještě potemní, když se v bytě zavražděného najde opuštěné čtyřleté dítě.

Chlapec nemá k mrtvému žádné rodinné vazby a jeho rodiče se nedaří najít. Z obrázků, které si kreslí, je však jasné, že se musel stát svědkem něčeho, z čeho tuhne krev v žilách i zkušeným kriminalistům.

Zatímco se detektiv Huldar pouští do pronásledování vraha, dětská psycholožka Freyja se snaží vypátrat chlapcovu rodinu. A během vyšetřování se vynořuje příběh násilí, zlovolné manipulace a kruté pomsty. Ve smrtelném ohrožení je nejspíš víc lidí. Huldar a Freyja se opět pouští do zběsilého závodu s časem.




2 komentáře:

  1. Díky za upozornění na autorku, která zatím unikala mé pozornosti. Podle anotace by to asi mohlo být čtení i pro mne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, její knihy jsou výborné....začni od DNA.

      Vymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.