neděle 17. května 2015

Markus Zusak: Zlodějka knih


Je tolik knih, vyprávějící příběhy lidí, kteří hrůzy války zakusili skrze Hitlerovi fanatiky. Snad proto, že jsme se učili, jak Němci vraždili, mučili, pálili.....všechno živé kolem sebe, je podvědomě nesnáším.
A teď je tady kniha, která dává pohlédnout na válku očima malé německé dívky. Obyčejné holčičky, která nemůže za to, co dělá jeden fanatik.

Další zvláštností knihy je, že ji vypráví Smrt. Ale vy se ji nebojíte, naopak, plujete s ní příběhem, pláčete s ní, vztekáte se, držíte palce, smějete se.......
Je to velice silný příběh o lidskosti. O tom, že obyčejní němečtí lidé taky nechtěli bojovat. Nechtěli, aby synové, manželé...odcházeli do války. Že i tady byli ti, kteří riskovali životy celé rodiny, aby zachránili lidský život, třeba když ukrývali žida. 

Oficiální anotace: 
Mladý australský autor sepsal silný, jímavý a neobyčejně čtivý příběh. Jeho vypravěčem učinil Smrt. Smrt je zdánlivě nezúčastněný divák, s dokonalým odstupem, s osobitou perspektivou; má všechny předpoklady pro to být svědkem a vypravěčem. Ale příběh Liesel Memingerové je tak mimořádný, že i Smrt si musí přiznat zájem o živé lidi, dojetí z jejich utrpení, hořkost a úlevu z konců. I Smrt má srdce. Zusakova kniha se vydává na smutná místa, rozhodně ale není skličující. Kniha se stala záhy po svém vydání mezinárodním bestselerem. 


Ráda bych věděla, jak se líbila vám....tak čtěte a pište :-)

6 komentářů:

  1. Knížka vypadá moc zajímavě, nečetla jsem ji, ale díky článku nad ní uvažuji :)

    OdpovědětVymazat
  2. Doporučuji přečíst, dokonce je i film. Pak mi napište jak se vám kniha/film líbil/a :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak bohužel mně se nelíbila, do poloviny jsem se musela přemáhat, abych četla dál, pak už to bylo lepší, ale za mě zklamání. Nevím, vůbec jsem nepřišla na chuť asi stylu psaní - nevím.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tahle knížka určitě stojí za přečtení, je nádherná, i když smutná....

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.