sobota 26. ledna 2019

MADELEINE ROUXOVÁ: Dům fúrií

Když mi z nakladatelství JOTA přišla nabídka na tuhle knihu, váhala jsem. Jedná se o mysteriozní až mýtický příběh, který je určen pro mladší čtenáře než jsem já.

Ale zvědavost zvítězila a já knihu přijala.


Luisa je mladá dívka. Sirotek. 
Bloudí po tržnici a hádá lidem z dlaně. Občas si něco vydělá a občas je hladová. Nečeká ji žádná budoucnost. Nemá nikoho kdo by o ni stál.

Na trhu potká divnou bábu, která ji nabídne práci. 
Jakou?
O tom ji nic neřekla. Jen tolik, že bude mít střechu nad hlavou a plné břicho.

Okolnosti Liusu donutí její nabídku přijat, i když z toho nemá vůbec dobrý pocit.

Bába ji odveze do zvláštního domu, kde potká velmi přátelské lidi.
Jedná se o penzion, kam jezdí bohatí lidé kvůli léčivým pramenům, které jsou nedaleko.

Ostatní služebnictvo Luisu velmi hezky přivítá....ale ji se stále něco nezdá.

A pak se potká s majitelem domu.
Ten bydlí v přízemí domu, obklopený klecemi s ptáky.
Ač je velmi přívětivý, Luisa má strach.

Co se to v tomto domě děje?



Jak už jsem psala nahoře, kniha je určena spíše mladším čtenářům. Přesto jsem se ani já, žena středního věku, nenudila. Byla jsem vtažena do světa mystického, který má svou vlastní spravedlnost a svůj vlastní pohled na svět.

Atmosféra je ponurá, temná, přesto jaksi přívětivá.
Když jsem zjistila oč tam jde, byla jsem zvědavá jestli to autorka nepřežene, jestli nebude příběh přitažen za vlasy či překombinovaný.


Ale kdepak.
Příběh je přesně takový, aby jste občas zatrnuli. Občas povytáhli obočí a občas se pousmáli.

V knize jde o něco s čím člověk nemůže souhlasit, přesto to může chápat.


Dokázala bych si představit tuhle knihu zfilmovanou.
A dokonce vím, kterému režisérovi bych to svěřila....Timu Burtonovi :-)

Autorka knihy napsala velmi známou trilogii Asylum, Sanctum, Katakomby.

Zakoupit ji můžete TADY.


HODNOCENÍ



ANOTACE

Louisa Dittonová je osamělá a plachá. Poté, co utekla ze školy, kde byly kruté tresty na denním pořádku, je nadšená, když se seznámí se starou ženou, která jí nabídne místo pokojské v penzionu. Brzy po příjezdu do Coldthistle House si však Louisa začne uvědomovat, že záhadný majitel penzionu, pan Morningside, poskytuje svým hostům mnohem víc než jen ubytování. Ve skutečnosti je tento dům místem soudu a pan Morningside a jeho zaměstnanci vykonávají nad hosty svou vlastní temnou verzi spravedlnosti. Nad hosty, jejichž hříchy považují za neodčinitelné.
Louisa se začne bát o mladého muže jménem Lee, který se svou neobyčejnou laskavostí od ostatních hostů výrazně odlišuje. Louisa si uvědomuje, že je možná na ní, aby ho před tak hrozivým koncem uchránila. Ale jak může Louisa vědět, komu v tomto domě plném klamu a lží věřit?
Kniha je doplněna příznačnými ilustracemi a fotografiemi, které oživují podivný svět, ve kterém je hranice mezi lidmi a duchy opravdu tenká.

2 komentáře:

  1. Takový ten lehký hororový nádech mám ráda :) Ale nejspíš by se mi více líbilo Asylum.

    OdpovědětVymazat
  2. Já takové nebo podobné téma mám moc ráda. Hlavně ve filmech :-) knihu ale neznám.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.