středa 27. února 2019

ANDREW MAYNE: Šelma

Tuhle knihu jsem dostala od dcery k Vánocům. Moc jsem si ji přála, protože jsem o ní slyšela, že je jiná než běžný thriller.

Byla jsem nadšená nebo zklamaná?


Když vědce Thea odvedou v poutech jako obviněného z vraždy, je z toho stejně perplex jako když ho skoro hned pustí.
Vůbec nechápe o co jde.
Zjistí, že byla nedaleko místa kde se nacházel nalezena mrtvola mladé ženy.
Jeho bývalé studentky.
Jenže měla zranění, které policie přisoudila nějaké šelmě.
Nejspíše medvědovi.


Thea zasáhne vědomí, že to byla jeho studentka.
Navíc se dozví, že on sám byl pro ni velkým vzorem a v podstatě se sama vydala do neznáma právě na nepřímý popud Thea.
Chtěla být jako on - vědkyně.

Proto se Theo rozhodne zjistit o jejím zabití trochu více.

A protože je to vědec a ne policista, jde na to po svém.



A to je to co dělá tuhle knihu jinou.
Všechny skutečnosti a souvislosti vidí jiným pohledem, pohledem vědce.
Používá logiku, vědu, grafy tak jako by dělal jeden ze svých výzkumů.

Dokáže i napadení sama sebe vědecky vysvětlit a pochopit. 

Při čtení této knihy jsem měla pocit, že se (malinko) vzdělávám. Jsou zde velice nenásilně vloženy "vědecké" postřehy.
Theo je navíc velmi milý a vtipný, ač si to sám neuvědomuje.



Jak je z mého textu patrné, kniha se mi opravdu líbila.

A navíc....má neskutečně krásnou obálku.
Jsou na ní jakoby chlupy medvěda, které se zlato - hnědo-bronzově lesknou.

A taky jsem tam narazila na jednu zvláštnost.
Lékař tam naprosto vážně Theovi doporučuje na bolest pivo nebo kombinaci analgetik s malým množstvím piva.

To mě jako zdravotníka velmi zaujalo a konzultovala jsem to ihned v práci.
Žádný z českých lékařů v mém okolí o tom nic neví :-)

HODNOCENÍ



ANOTACE

Profesor bioinformatiky Theo Cray nemá nejlepší ráno. Automat na led nefunguje, a navíc se mu do motelového pokoje dobývá policie. Že je hlavní podezřelý z brutální vraždy své bývalé studentky, se však dozví, až když je jeho účast na otřesné události vyloučena. Zdá se totiž, že mladou dívku v montanských lesích rozsápal medvěd. Jenomže profesor Cray je díky svému povolání zvyklý vidět vzorce tam, kde ostatní nacházejí jen chaos. A tak si všimne něčeho, co ostatní přehlédli. Něčeho nepřirozeného. Něčeho zjevně provedeného lidskou rukou.
Theo pochopí, že tohle zvěrstvo nespáchalo žádné zvíře, nýbrž člověk, a že to rozhodně neudělal poprvé. A protože mu policie nevěří, začne mu být jasné i to, že je zřejmě jedinou osobou, která může zabijáka zastavit.
Tho je sice lépe obeznámený s digitálními kódy a mikroby než s vyhodnocováním forenzních důkazů, nyní však musí uplatnit všechno, co umí, na zcela novou oblast výzkumu. A udržet se přitom o krok napřed nebezpečně vynalézavým sériovým vrahem... v jehož existenci navíc nevěří nikdo kromě něho.
Až brutálně návykový debutový román mága a iluzionisty Andrewa Maynea, hvězdy televizního pořadu Otázky a odpovědi: Nevěřte Andrewu Mayneovi, který spolupracoval s největšími mistry svého řemesla včetně Davida Copperfielda.


2 komentáře:

  1. Recenze nezní špatně, tak pokud knihu potkám v knihovně...

    OdpovědětVymazat
  2. Z tvé recenze mě kniha hodně zaujala a že to neříkám často :)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.