sobota 16. ledna 2021

PŘEČTENO: KONEČNÁ STANICE OSVĚTIM, CESTA MODERNÍ ŽENY, MALÝ PRAŽSKÝ EROTIKON

Mám tady další ze skupinky restů z minulého roku.

Opět velmi nesourodá trojice :-)

EDDY DE WIND: KONEČNÁ STANICE OSVĚTIM

 
Eddy a Friedel jsou mladý manželský pár, který je odvlečen do koncentračního tábora Osvětim.
Tam jsou od sebe oddělení.
On je lékař, proto zařazen na ošetřovnu. Ona je v ženské části tábora, taky na ošetřovně, i když není lékařka.
 
Jejich příběh není jiný než tisíce jiných v Osvětimi.
Mengele, nevyzpytatelní dozorci, hlad, strach.......
Oba přežili.
Možná proto, že věděli o blízkosti toho druhého.
 
 
Nikdy bych si nedovolila soudit knihu z tohoto prostředí, psanou někým kdo příběh prožil. 
Vždycky to musel být nepředstavitelně strašný zážitek.

V této knize jsem jen nenašla nic jiného než v jakékoliv jiné knize o koncentračním táboře.
Co musím vyzdvihnout je krásná obálka.
Děkuji nakladatelství LEDA.

 
HODNOCENÍ:



 
PATRIK HARTL: MALÝ PRAŽSKÝ EROTIKON 
 
Knížka plná běžných strastí a slastí několika lidí jejíž životy se prolínají a ovlivňují.
Odehrává se před i po revoluci.
Je plná lásky, sexu, nevěry, lhaní.....
Různorodost povah hlavních hrdinů vede k různým ( mnohdy) divným řešením problémů.
 Z malých chlapců vyrostou lékaři, z dívek krásné PR pracovnice pořizující si spoustu milenců/ milenek a krásných aut :-)

 
 Mně se kniha líbila moc. Je velmi jednoduchá, čtivá, veselá, ale i smutná.
Je to kniha na dlouhé zimní večery, kdy se vám chce zachumlat do deky a číst a číst a číst....

 
HODNOCENÍ: 
 


 MEGAN GALIA- CAMINA: CESTA MODERNÍ ŽENY

 
 Kniha plná rad, návodů a poučení jak být ženou. Jak se cítít, jak se radovat, jak prožívat smutek.....

  
 
Taky je plná afirmací.
Je to kniha motivační, takže velmi moderní.
 
A mě tento typ knih nebaví.
 
Nepotřebuji, aby mi někdo říkal jak se mám cítit.
Ani si nemyslím, že ženy jsou bohyně.
 
Podle mě jsme normální osobnosti, každá jiná, takže žádný univerzální rádce nemůže fungovat.
 
Jsme maminky, partnerky, kolegyně, kamarádky.....máme toho občas až nad hlavu. Umíme být protivné, na zabití, ale i empatické a milující.
Nejsme bohyně....jsme ŽENY.

 
Kniha je velice hezky zpracovaná graficky. To se jí musí nechat.
A vím, že spousta čtenářek má tento typ knih ráda.
Já ji pouze prolistovala a ráda ji pošlu někomu, koho tento typ knih baví a motivuje :-)
Děkuji nakladatelství METAFORA.
 
HODNOCENÍ:



 
A to by bylo vše.
 
Co vy a váš názor na vzívání kultu žen?
Taky si myslíte, že být ženou je krásné, náročné a naprosto pozemské?

3 komentáře:

  1. Konečná stanice Osvětim by se líbilo ségře, ta má tuhle tématiku ráda. Mě by zas bavily ty zbylé dvě knihy. :)))

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj,
    knihy s tematikou Osvětimi jsou momentálně neuvěřitelné populární. Já na motivační knihy moc nejsem, nemám pocit, že by mi něco dávaly a celkově mě nebaví a nevyhledávám je. Málokdy mě nějaká více zaujme. Hartla znám a jako jedna z mála nepatřím do jeho fanklubu, ale třeba mamka jeho knihy čte ráda:-) Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Já se přiznám, že od Hartla jsem ještě nic nečetla. Kdybych si z této trojice měla vybírat váhala bych mezi ním a Konečnou stanicí Osvětim, určitě bych nesáhla po Cestě moderní ženy, taky tenhle typ knížek nemusím.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.