neděle 25. července 2021

DAVID ATTENBOROUGH: Život na naší planetě

Pokud si o někom myslím, že je na danou věc odborník, tak o tomto pánovi to platí naprosto.

Miluji jeho pořady o přírodě. Tím, že se jí zabývá celý život o ni ví strašně moc. Umí poutavě vyprávět, je milý a takový... obyčejný :-)

-KLIK-

Proto jsem neváhala, a když byla možnost si tuhle knihu vzít k recenzi, ihned jsem po ní skočila. A že výtisků bylo opravdu málo. O to víc děkuji Zlatce, která je styčným důstojníkem blogerů.

Kniha je koncipovaná do dvou částí. Spisovatel nejdříve píše o svých začátcích. Jak se k práci dostal, jeho pohled na svět té doby i pár osobních příběhů.

U každé kapitoly je napsáno kolik je lidí na planetě v roce o kterém kapitola pojednává, kolik je uhlíku v atmosféře a zbývající divočiny.

Kapitola první

Kapitola poslední

Druhá část je doporučení pro budoucnost. 


Ano, i pan Attenborough si myslí, že je potřeba něco dělat. Že přírodu ničíme a tím i sami sebe. Za těch bezmála 80 let pracovního života už viděl mnohé a může srovnávat kolik bylo pralesů, zeleně, přírody dříve, a kolik dnes.

Ví, že zvířat nebezpečně ubývá právě v souvislosti s mizením zeleně.


Kniha má krásné poslání, krásné obrázky....je prostě krásná. A já ji doporučuji každému milovníku přírody. Každému kdo se o ni aspoň trochu zajímá. A vlastně nejvíce ji doporučuji všem nevěřícím Tomášům, který tento problém bagatelizují.


Náš svět jsme dostali......tak ať ho můžeme dalším generacím předávat ve stavu za který se nemusíme stydět.

Ještě pořád ho můžeme zachránit.


Děkuji nakladatelství Práh, že vydává tak krásné knihy.

HODNOCENÍ





2 komentáře:

  1. Knížku máme doma. Jsem na ni zvědavá a moc se těším na čtení. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. A viděla jsi ten dokument na Netflixu? Člověkem to docela otřese, i když samozřejmě v tom pečlivý divák vidí ty tendenční náznaky a velmi lehkou manipulaci (nedovedu teď najít mírnější slovo). Ve mě to třeba vzbudilo zájem o to, vidět během následujících dvaceti let co nejvíc ze světa. Možná divná motivace, ale je to tak. :) Tak balím respirátory a moje nejbližší destinace s manželkou je Sicílie, kterou chceme v září projet. :)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.