pondělí 6. července 2015

Trochu jiný rybízový koláč




Dostala jsem rybíz. Nejdříve jsem chtěla udělat klasický kynutý koláč s drobenkou, pak jsem se rozhodla pro lehčí variantu.Taky vám ty malé kuličky a střapečky rybízu připadají jako šperky?

 


Ingredience: 
  • 60 dkg hladká mouka
  • 30 dkg rozpuštěné máslo
  • 20 dkg cukru krupice
  • 1 vejce
  • 1 lžička skořice
  • špetka soli
Tohle všechno spojte v těsto, ne nepodobné lineckému. Chce to trochu láskyplného násilí, ale nakonec se z nepoddajných kousků utvoří kompaktní hmota.

1/3 těsta dejte stranou a zbytek namačkejte na klasický plech vyložený pečícím papírem. Snažte se vytvořit okraje z těsta. 
Teď je čas na to, co z tohoto koláče dělá, že je jiný:
  • 40 dkg zakysané smetany
  • 7 dkg cukru
  • 3 vejce
Pořádně zamíchejte  dohromady a vylijte na těsto. Nyní přišel čas na hlavního hrdinu, a sice RYBÍZ. Dejte ho tam...přiměřeně.
Odloženou třetinu teď rozdrobte na povrch. Vytvoříte tím ala drobenku. 

PŘEDvložením do trouby
Jak dlouho péct a při jaké teplotě se mě, prosím, neptejte. Každá kuchařka svoji troubu zná a ví....

PO vytažení z trouby



Je výborný....šťavnatý a sladký a kyselý a šmrncnutý skořicí....
OCHUTNEJTE.

A tady malá vsuvka.....jak se protahuje naše Líza :-)




8 komentářů:

  1. Mňaaam! Zrovna máme na zahradě bílý rybíz a nevíme co s ním :) díky za tip. Mám hlaaaad a chuť na buchtu :( :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mnaaam ;o) teda kolacik je nadherny a recept je zaujmavy. Nepoznam takyto recept, tak ak najdem trochu casu, urcite ho upeciem.
    Liza je nadherna. Pa Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Copak Líza, to je nejoblíbenější člen rodiny :-)

      Vymazat
  3. koláč vyzerá skvelo a cicuška je zlatúch! :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam teď jsem na něj dostala hroznou chuť.. :-)
    http://wormake.blogspot.cz/2015/07/mini-haul-outfit.html

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jo, recept neznám, až dozraje rybíz určitě vyzkouším. Vypadá to chutně :o).
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.