sobota 11. března 2017

Kniha KDYSI

Tuto knihu jsem vyhrála na blogu mé oblíbené knihomolky Šárky. Její blog najdete pod tímto odkazem
Nikde jsem o knize neslyšela, ani nečetla žádnou recenzi.
Ale už jen obal mě zaujal....



Kdysi jedni prozřetelní židovští rodiče zavedli svého synka daleko do lesa, kde byl sirotčinec pro křesťany. Schovali ho tam, protože byla válka.

Kdysi si tento chlapec myslel, že ho tam rodiče dali na chvilku, aby mohli cestovat po světě a shánět krásné knihy do svého knihkupectví.

Kdysi viděl tento chlapec Felix podivné muže v uniformě pálit na dvoře sirotčince knihy. Rozhodl se, že musí za rodiči, aby je varoval.

Kdysi Felix odešel z bezpečí do válečného světa, o kterém neměl ani potuchy.....


Když jsem si ji na databázi knih přidávala do seznamu, přečetla jsem si v komentářích jednu krásnou větu o ní: Půvabná kniha o nepůvabných věcech...ano, to je velmi výstižné.

Je to naivní pohled malého chlapce, který neví, že je válka. Všechny divné zvuky si vysvětluje mírumilovně, po svém.

" Co je to za zvuk? Páni, střelba zní hlasitě, když je hodně blízko. Myslivci musí být hned za tou zákrutou v řece. Králíci asi houfně vylézají při západu slunce. Řeka najednou úplně zrudla. Voda je tak rudá, že vypadá téměř jako krev. Ale myslivci ani přes všechnu tu střelbu nemohli postřílet tolik králíků. Nebo mohli?"


Králíci to nebyli.....

Felix putuje do svého města, po cestě zachrání malou Zeldu, jejíž rodiče našel mrtvé na zahradě. Se štěstím se dostane tam kam míří.... Rodiče zde nejsou.


Felix pomaloučku, fascinovaně a s neuvěřením začíná chápat co se děje. Jeho naivní, dětský pohled se mění a on s úžasem ujišťuje, že je válka. Že může umřít. Že je žid, což je míň než nic.

Ještě jeden názor jsem si na databázi přečetla, a sice, že je to odpočinkové čtení na odpoledne a že se při ní čtenářka bavila....To musí být hloupá husa.

Není to odpočinkové čtení a bavit se nebudete. Ale rozhodně je to kniha, která si zaslouží všech pět hvězdiček, které ji na databázi dám a všech pět plných flakónků, kterými hodnotím knihy já tady na blogu.


HODNOCENÍ:



2 komentáře:

  1. Jsem moc ráda, že se ti kniha taky líbila. Odpočinkové čtení? Asi bych tu blbku do té doby poslala, aby věděla, co je to "odpočinek".

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s komentářem nade mnou. Knížka bude asi smutná, ale ráda bych ji přečetla. Nikdy jsem o ní neslyšela.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.