čtvrtek 21. září 2017

RADKA TŘEŠTÍKOVÁ: Osm

Hned na úvod předesílám, že patřím do skupiny těch, kterým se předchozí kniha Třeštíkové, Bábovky, líbila. Recenze je TADY. Proto jsem s radostí přijala knihu Osm od knižního e - shopu Martinus.

Jak se mi líbila?




Červená obálka na který si velká žena prohlíží maličkého mužíčka na své dlani. Už to dává tušit o čem kniha pojednává. Ano, vztah muž & žena, láska & nenávist...vztahy klasické i neklasické....klasika, o které se píše a píše a píše. A nás neomrzí si příběhy číst. 

Kniha začíná SKORO KONCEM  :-) Zde je nám cosi naznačeno a dovíme se, že hlavní představitelka Míša leží v nemocnici v kómatu. U její postele se střídají lidé jako Jenda, Alice, Max, Julie....kdo je kdo a jaký vztah má k Míše se dovídáme v dalších kapitolách.

Žádná z postav mi nebyla moc sympatická. Až na jednu. Meda, to je holka podle mého gusta :-) 




Jedná se o knihu, která může prvoplánově vypadat jako další z řady příběhů kdy ona se zamilovala do něj, který byl ženatý a tak kdovíjak to dopadne. 
Ale už na druhý pohled to tak není.

Kniha je o hledání lásky ať už jakékoli. O tom, že když v dětství nepoznáš mateřskou lásku, v dospělosti po ní zoufale toužíš. Jenže k oné lásce jednotlivce potřebuješ i lásku rodinnou. Teplo rodinného krbu se tomu říká. My, co jsme měli šťastné dětství, to bereme jako standart. Ale ten, kdo to nezažil, bere rodinu jako něco posvátného. Jako něco za co se musí bojovat. A je jedno jak.

Hodnotím knihu jako dobré čtení, ale nic světoborného. Zajímavý příběh, který si přečtete, zakroutíte nad ním hlavou, povzdechnete si ACH JO a pak knihu založíte a v klidu vezmete do ruky další. 





Je zvláštní, jak rozdílné názory tato kniha má. Proto ji nezavrhujte, možná, že právě pro vás bude na 5 hvězdiček.

Děkuji Lucce za poskytnutí výtisku. Knihu můžete koupit TADY.



HODNOCENÍ






ANOTACE


Jednu březnovou sobotu je v Ďáblickém háji nalezena postřelená mladá dívka Michaela. Zůstává v bezvědomí a policii se nedaří vyšetřit, kdo čin spáchal a proč. Byl to její snoubenec, nejlepší kamarádka nebo snad někdo z rodiny, ve které Michaela hlídala děti? Ona sama si po probuzení z kómatu osudný den nepamatuje, co víc, nepamatuje si celý poslední rok svého života. Rok, který začal tak nevinně jako pohlazení a skončil pokusem o vraždu…


 

4 komentáře:

  1. Knížka mě ani nijak neláká. Mám doma Bábovky, které jsem kdysi vyhrála, ale zatím taky nečetla. Možná víc by mě od Radky lákalo To prší moře :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes jsem knížku dočetla. Pokud mě kniha opravdu zaujme, tak ji čtu 2 dny maximálně 3 dny. Tuto knihu jsem četla 3 týdny. Dnes jsem se donutila ji dočíst abych ji mohla vrátit.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.