úterý 30. ledna 2018

LIANE MORIARTY: Šílené výčitky

Pokud bych byla filmovým producentem, byla by tato kniha tou, po které bych okamžitě skočila a zfilmovala jí. 
Je V-Ý-B-O-R-N-Á.

Proč je na obrázku metla? Protože je to Metla :-)


Četla jsem všechny knihy, které od Liane u nás vyšly. Opravdu všechny. Důkazy? TADY, TADY, TADY, TADY, TADY a TADY.

Už jsem to u některé z jejich knih psala, ale musím znovu....číst knihu od Liane je jako povídat si s kamarádkou. Tak přirozené, tak známé, nenucené. Vždycky, když ji čtu, říkám si, že právě takovým stylem bych psala, kdybych to uměla.
V jejích knihách je vtip, takové ty drobné niance, které ocení především ženy, kdy si říkáte: Ano, přesně tak to mám i já. 
Je v nich napětí od začátku až do konce, ale ne takové to třeskuté napětí kdy nevnímáte nic jiného než všechno rychle vyřešit. Tady to plyne klidně, čtenář ví, že tajemství se budou rozplétat přirozeně a nenuceně....aby v posledních několika stránkách, kdy už si říkáte: Aha, tak takhle to bylo....Vás spisovatelka překvapila něčím dalším :-) 




Kniha vypráví příběh přátelství Clementine a Eriky. Přátelství vzniknuvší ne tak úplně svobodně, ne tak úplně spontánně. Nicméně vydrželo až do dospělosti obou.

Clementine je hudebnice, maminka dvou holčiček a manželka Sama, který je prostě úžasný. Vlastně je to on kdo se stará a praktické věci v domácnosti, nechává Clementine být maličko bohémkou.

Erika je pravý opak Clementine. Vdaná za Olivera, bez dětí, které nikdy nechtěla. Jejich dům je bez poskvrnky, stejně jako jejich život. Jsou oba tak.....čistí, rozumní, nalajnovaní...
Jednoho dne jsou oba manželské páry pozvaní na zahradní grilovačku k sousedům. K Tiffany a Vidovi, kteří mají dceru Dakotu, obrovský dům, super zahradu, milují hosty, velkolepé párty a život jako takový.
Taky mají nerudného souseda Harryho......

V tento krásný večer se něco zvrtne. 
Stane se něco.....Čí je to vina?

A čtenář najednou nahlíží pod pokličku. Nikdy a nikde není nic tak jak se to na první pohled zdá. 


Kniha má kapitoly Den, kdy se grilovalo, v těch ostatních se odvíjí současnost. Od prvních stránek je servírováno a po kousíčkách dávkováno tajemství. 

Různá tajemství.

Proč je Erika taková jaké je?
Je to vůbec kamarádství, to co mezi sebou Clementine a Erika mají?
Proč je Dakota smutná?
Co se stalo Harrymu, že je takový mrzout?
Co se, sakra, stalo v den, kdy se grilovalo?!!!!!

Já tu knihu nemohla odložit. Přečetla jsem ji za víkend. 
Doporučuji ji všem kdo má rád trochu psychologie, vztahy jako takové, srandu, napětí a kamarádství.

Děkuji internetovému knihkupectví MARTINUS za poskytnutí této knihy. Moc děkuji, Lucko :-)
Odkaz přímo na knihu je TADY.


HODNOCENÍ





ANOTACE

Novinka od autorky Sedmilhářek a Manželova tajemství je konečně tu!
Pedantská účetní Erika a bohémská violoncellistka Clementine toho mají společného jen málo, ale přesto jsou prakticky odjakživa nejlepší kamarádky. Jenže zatímco bezdětná Erika by pro Clementine strčila ruku do ohně, nábožně lpí na každém slovu své kamarádky a s oblibou jí radí, jak vychovávat dcery, Clementine se do téhle role nechala kdysi vmanévrovat svou soucitnou matkou a po většinu času jí ta její otravná obdivovatelka pořádně leze na nervy. A pak je jednoho krásného, slunečného dne pozve obě i s jejich manžely, Samem a Oliverem, Eričin soused na grilování. 
Co se na nějaké obyčejné garden party mohlo přihodit tak strašného, že teď všichni litují, že pozvání přijali? A hlavně – čí je to vina?


6 komentářů:

  1. Paráda, další skvělý tip. Tvoje nadšená recenze slibuje z knihy skvělý zážitek. Píšu si.
    Hnerieta

    OdpovědětVymazat
  2. To nevypadá špatně. Jsem zvědavá, jestli název titulu udržím v hlavě, než dočtu ty dvě knihy, co mám na nočním stolku a dva díly Husitské epopeje, co mi slíbila půjčit máma... Nějak teď čtení nestíhám :-(

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem vděčná, že se o dobrých knihách píše.
    Zapisuji na seznam a je v pořadníku.
    Děkuji a přeji krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Od autorky se mi strašně moc líbily Sedmilhářky, musím přečíst konečně i další její knihy. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělá recenze :) Už dlouho jsem od autorky nic nečetla, tak hned mám chut se do této knihy pustit :)

    OdpovědětVymazat
  6. Knihu si určitě musím pořídit do sbírky :)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.