úterý 31. prosince 2019

Janice Pariatová: Devět tváří tebe

Nakladatelství METAFORA má edici 7 lásky. Obálky knih jsou krásné, tvořené stejným stylem, takže tuto edici hned poznáte.

Mně byla nabídnutá kniha Devět tváři tebe.
Jak vidíte na fotce, obálka je moc hezká.


Jedna osoba....devět lidi, kteří ji miluji v různých obdobích.
Láska v devíti podobách.
Pohled na jednu ženu, dívku, umělkyni očima devíti lidi.
Láska ve všech podobách....formuje milovanou i toho kdo ji miluje.
V různých obdobích života je milovaná pro něco co ani ona na sobě nevidí.


Kniha ukazuje jak různí lidé, kteří nás miluji, mohou formovat, posunovat nebo ničit.
Je to kniha zvláštní, už jen tím, že hrdinka nemá jméno, takže si klidně můžete představit, že jste to vy.


Je to příběh, ve kterém se vlastně nic nestane. Jen tak prostě plyne.....
Což byl pro mě problém.
Protože devětkrát si číst jak někdo někoho miluje a jak to na koho působí....to prostě není nijak moc zajímavé.

A taky jsem si říkala proč bych chtěla něco takového napsat, kdybych byla spisovatelka?
Respektuje chápu námět, ten je moc zajímavý, ale asi se mi moc nelíbilo jak to právě tato spisovatelka uchopila.

HODNOCENÍ


ANOTACE

„Jsi krásná… jako rozptýlené paprsky světla procházející sklem.“ Román složený z devíti příběhů je něžným popisem mladé ženy, vyprávěným z pohledu těch, s nimiž prožívá různé epizody svého života od dětství až po dospělost. Devět tváří tebe je hluboce působivý, barvitý příběh bezejmenné hrdinky, viděné očima těch, které milovala nebo ji milovali. Skrze jejich pohled poznáváme její povahové rysy, emocionální pochody i intimní stránky. Devět kapitol – devět příběhů – vytváří mozaiku mladé ženy se všemi jejími klady a zápory. A postupně nám dává nahlédnout, jak každá epizoda, událost, setkání a vztah formují naše životy a jak nám mnohé možnosti, které nás potkají, často proklouznou mezi prsty a zůstanou nevyužité.


2 komentáře:

  1. Přijde mi to jako zajímavý námět, asi by mi nevadilo ani to, že by příběh jen plynul, ale po tvé recenzi přece jen nevím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 100 lidí, 100 chutí.....třeba by se ti kniha líbila.

      Vymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.