středa 15. září 2021

JO NESBO: SPASITEL

 Tak jsem mu dala ještě jednu šanci. 

Jo Nesbo....velký severský spisovatel detektivek....já od něj začala kdysi číst Sněhuláka a nedostala se přes prvních 50 stránek.

Knihu Spasitel jsem dostala jako dárek a pěkně dlouho mi ležela v knihovně.


Rok 1991, letní tábor Armády spásy. 
Mladá dívenka je zde znásilněná.

A přesouváme se o 12 let dopředu.

Oslo, advent, Armáda spásy rozdává polévku.
Padne výstřel a voják u kotle s polévkou padne mrtev - zabitý nájemným vrahem z Chorvatska.
Ten svůj úkol splnil a chce rychle zmizet z Osla.
Úplnou náhodou ovšem zjistí, že zabil nesprávnou osobu.
Svůj omyl MUSÍ napravit.


Harry Hole se pouští do detektivní práce.
V knize je několik dějových linek - zabitý narkoman, bohatá žena, Ráchel, příběh nájemného vraha, minulost všech zúčastněných...

Může se to zdát malinko zmatené, nesourodé....ale všechno dává smysl a dokonale do sebe zapadne.

Kniha se nečte úplně jednoduše, chce to pozornost a neuspěchanost :-)
Někdo píše, že knihu pochopil až napodruhé. 
Rozhodně to není čtení pro lidi, kteří se severskými detektivkami začínají.

Mně se kniha líbila už napoprvé.


Takže nakonec jsem Jo Nesba vzala na milost, i když jeho knihy budu opatrně dávkovat :-)

HODNOCENÍ


ANOTACE

Šestý díl krimi série o detektivu Harrym Holeovi. Píše se srpen 1991. Na letním táboře Armády spásy je znásilněna čtrnáctiletá dívka. O 12 let později… v Oslu panuje nejen adventní atmosféra, ale také největší mráz za posledních čtyřiadvacet let. Armáda spásy pořádá na náměstí bratří Egerových tradiční předvánoční pouliční koncerty a rozdává z velkého kotle polévku potřebným. 16. prosince v podvečer se do zvuků hudby ozve výstřel. Voják stojící u kotle s polévkou padá mrtev k zemi.


7 komentářů:

  1. Za mě je Spasitel esencí knížek s Jo Nesboem. Toho jsem četla snad pětkrát a mám ho doma asi ve třech vydáních. Tenkrát jsem to sehnal ve slevě u Dobrovského nebo kde. Jediné, co mě trochu zklamalo, tak byl nepříliš povedený film. Sice tam hraje můj oblíbený Fassbender, ale ani ten to moc nezachránil. Nejlepší Harry Hole by byl stejně přímo Nesbo! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já detektivkám moc nefandím, takže autora znám dle jména, ale jsem nic od něj nečetla, nejspíš v nejbližší době ani nebudu :) Ale jsem ráda, že tobě se knížka líbila :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem od něj nic nečetla zatím, ale můj taťka má všechny jeho knihy a je to jediný spisovatel, kterýho čte. Takže ho chci vyzkoušet taky, když aj můj taťka ho přečetl :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nesbo mne chytil od první knihy z desetidílné série o Harrym Holeovi. Ovšem co jsem pro změnu od něj nedočetla je Lovec hlav. To mne nebavilo ani trochu. K tvým padesáti přečteným stranám jsem se ani zdaleka nedostala!

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám Nesba moc ráda.. Jeho knížky mě přivedly k severským detektivkám.. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj,
    Nesba miluje především mamka, já jsem čtla jen pár knih (Sněhuláka na dovolené v Norsku a to nebyl ten nejlepší nápad:-D). Tento román jsem ještě nečetla, ale určitě ho máme doma, tak bych se k němu mohla dostat.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Já se přiznám, že mne Nesbo až tolik nezaujal. Četla jsem Levharta, Syna a Macbetha. A právě Levhart s Harym se mi asi líbil nejmíň.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.