pátek 16. prosince 2022

10 NEJ: LISTOPAD 2022

 Můj milý podzim odchází..... Nastává adventní období, které.....miluju :-) Jednoduše, každé období má něco do sebe. Tak jaký bylo můj Listopad?

1. KNIHA

HEŘMÁNKOVÉ ÚDOLÍ

Tento měsíc to byl souboj mezi dvěma knihami. Vyhrála to tahle, protože byla nejen krásná, ale hlavně byla podle skutečnosti a navíc z naší republiky. 

Příběh o dívce|ženě, která jde přes překážky životem......

Četl jste ji někdo?

2. FILM

PRODLOUŽENÝ VÍKEND

Příběh o nepředpokládané lásce vzniklé v naprosto nezvyklé a nečekané situaci. Nečekejte žádnou romantickou slaďárnu, ale silný příběh.

Já ho viděla na Netflixu.

3. BÁSNIČKA

LISTOPAD

Patřím k lidem co má rád,

měsíc s názvem Listopad.

Nevadí mi plískanice,

o to můžu číst si více :-)

A když prší nebo leje,

gauč se na mě tiše směje.

A procházky v zlatém listí?

To je krása...buďte jistí.

Listopad je krásný zkrátka,

 adventu otvírá vrátka.

4. UDÁLOST

MOJE DCERA MĚLA ČTVRT STOLETÍ

Bety se snoubencem

Vůbec nevím kam to uteklo....už je jí 25 let. Má svoje první zaměstnání a bude se vdávat. 
Moje holčička 💓

5. TIP/DOPORUČUJI

ČLÁNEK O TIPECH NA DÁRKY


Je TADY.

6. RECEPTY

KANDOVANÁ KŮRA


Naprostou náhodou jsem si vyrobila kandovanou kůru.
Původní plán byl vyrobit si cukr s vůní pomernče.
Tak jsem si jeden oloupala, z kůry odstranila bílou část, dala ji do uzaviratelného sáčku a přisypala cukr krupici. Abych dostala olej z kůry, trochu jsem ji pomlátila paličkou na maso.
A nechala den uležet.
Den, dva, tři.....zapomenutý sáček ležel na stole.
Když jsem si na něj vzpomněla, vytáhla kůru ze sáčku a ejhle - kůra změkla, zesládla a voilá kandovaná kůra byla na světě :-)
Hodila jsem ji, i s cukrem, do sekáčku a rozšmelcovala nahrubo. Uzavřela do skleničky a šla to samé udělat s citronem👍

7. PŘEČTENO

DROBNÁ POTĚŠENÍ


ŽIVOTICE


HEŘMÁNKOVÉ ÚDOLÍ


DĚVČATA Z FIREFLY LINE


8. NÁKUP

BONPRIX

Dlouho jsem sháněla bundu/parku na podzim. Nic elegantního, ale ani vyloženě sportovního. Nikde se mi nic nelíbilo. Až na mě vyskočila reklama na Bonprix a tam byla ta pravá.




Za krásných 779.-


9. JMÉNO

ALŽBĚTA


Proč právě tohle jméno?
Protože....dcera. Protože...královna.
Betynka, Bětuška, Bětka, Bety, Alžbětka.

10. CITÁT

„Pamatuješ si, kdo jsi byl, než ti svět řekl, kdo bys měl být?“ —  Charles Bukowski

Mám ráda citáty pana Bukowského.

Přeji všem krásný advent a napište mi :-)












1 komentář:

  1. Míšo, Heřmánkové údolí jsem četla asi před dvěma lety a líbilo se mi. A Životice od Lednické si chci časem přečíst taky.
    Dceři jste vybrali hezké jméno - líbí se mi.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.