úterý 13. prosince 2022

KRISTIN HANNAHOVÁ: DĚVČATA Z FIREFLY LANE

 Na Netflixu jsem viděla seriál Cesta svatojánských mušek. Byl krásný, jeden z nejlepších příběhů za hodně dlouhou dobu. Netušila jsem, že je podle knihy....A když jsem to zjistila, bylo to jasné :-) Za zaslání děkuji e-shopu Dobré knihy.

Katie je looser. Ve škole neoblíbená, velké brýle a malé sebevědomí. Má milující rodinu, která ji občas strašně štve.
Tully je divoká. Dělá si co chce, nezná hranice. Má milující babičku....její matka je Mlha -  naše české přísloví Pije jako duha k ní velmi sedí.

Katie a Tully jsou jako den a noc. Přesto ( nebo právě proto) se z nich stanou přítelkyně. Na věčné časy....na celý život.


Tully má životní plán - stát se slavnou. Tak slavnou, že její věhlas dojde až k matce a ona ji konečně začne milovat tak jak matky milují své děti. Za snem jde cílevědomě a statečně. Samozřejmě, že Katie ji musí být po boku. Katie totiž vždycky musí být s ní. 

Katie žije taky svůj sen - být Tully po boku, psát a tvořit. Nechce být slavná jako Tully, chce být hlavně šťastná. Ať už to znamená cokoliv. 



Všechno jim vychází, daří se a naplňují se jejich sny. Tully jde po žebříčku úspěchu výš a výš. Katie najde lásku, má rodinu a úspěch na ní prostě počká.

Jenže to by nebyl život, aby bylo jen slunečno.


Tohle je kniha o přátelství velkém jako svět. O tom nejpevnějším poutu, které vznikne v dětství a léty roste. Společné prožitky, písničky, filmy.....věci, které vás v dospělosti vrací do dětství. 
Je to příběh o tom jak přátelství může být těžké, jak vyčerpávající a smutné jsou chvilky kdy se vytrácí. Jak vás strašlivě může zranit. 

A jak důležité je mít kamarádku na celý život. Přes všechna trápení a nedorozumění.....Na věčné časy.


Kristin Hannahová umí vyprávět skvělé a velké příběhy. Věřte mi, že z jejich knih nebudete zklamaní. Ať už je to SLAVÍK nebo VELKÁ SAMOTA. Moc se těším až si přečtu další její knihu Čtyři vichry.

Tuhle knihu doporučuji jako dárek pro ženu, kamarádku, maminku....prostě pro holky, které ví co obnáší být kamarádkou.

A mimochodem - ten seriál doporučuji taky. Je pozměněný, ale mně se moc líbí vedlejší linka, kterou scénáristi přidali.

HODNOCENÍ

 



ANOTACE

Píše se rok 1974 a čtrnáctiletá Kate se už smířila s tím, že ve škole patří mezi vyvrhele a musí se obejít bez přátel. To se však rázem změní, když se naproti přes ulici přistěhuje Tully, "nejúžasnější holka na světě". Obě se cítí osamělé, přestože každá jinak, společné tajemství je ale sblíží a brzy mezi nimi vznikne přátelství na život a na smrt.
Nebojácná, extrovertní Tully je pravým opakem uzavřené, přemýšlivé a nesmělé Kate, jako kamarádky ale dokážou držet při sobě v dobrém i zlém. Léta plynou, z dívek se stávají ženy a jejich životy, v nichž se zrcadlí proměny americké společnosti a popkultury, se přehoupnou do dospělosti. Ctižádostivá Tully chce dobýt svět a všem (v první řadě své nepřítomné matce) dokázat, že za něco stojí, kdežto Katiny touhy jsou mnohem skromnější. Zůstanou kamarádkami i poté, co se každá rozhodne vydat vlastní cestou, na níž pro tu druhou nezbývá příliš místa? Obstojí jejich přátelství ve zkoušce času a překoná všechny nesnáze, nedorozumění a drobné i větší zrady?
Román Děvčata z Firefly Lane na prostoru více než třiceti let mapuje vztah dvou zcela rozdílných žen, které však - snad právě díky vzájemným odlišnostem - pojí nesmírně silné pouto. Jejich příběh, v němž nechybí komické chvilky ani dojemné okamžiky, je tak především velkolepou oslavou ženského přátelství.

Velkolepá oslava ženského přátelství.


5 komentářů:

  1. Seriál na mě vyběhl na Netflixu, ale ještě jsem si nenašla čas, abych si ho pustila :) Nevěděla jsem, že je podle knížky, děkuju za tip :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Knížky sledující hrdinky v průběhu let bývají docela zajímavé a čtivé - tahle vypadá taky tak.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to moc děkuji za tip, jak na seriál, tak na knihu, píšu si. Ježíškovi již psát nebudu, tomu jsem psala o jiné knihy a běda jak je nepřinese :-). Tuhle si seženu sama.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky,
    knihu jsem nečetla, viděla jsem seriál (první řadu) a úplně mě neokouzlil. Četla jsem ale jiné knihy od této autorky a líbily se mi.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

  5. Já jsem akorát rozkoukala film a moc se mi nelíbil, tak jsem přestala se dívat. Kniha není úplně můj žánr.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.