sobota 2. prosince 2023

10 NEJ: Listopad 2023

 Máme tady listopad.....

1. KNIHA

CENA CTI


Velice silný a nevšední příběh. O knize vyjde samostatný článek.
2. FILM

PŘÁNÍ JEŽÍŠKOVI


Milý příběh o lidech. O všedních starostech a problémech. Je to ten typ filmu kdy se jednotlivé postavy různě znají, prolínají a zamilovávají. Ideální v tomto předvánočním čase.

3. JMÉNO

ALŽBĚTA


Alžběta je jméno krásné,
to musí být všem přec jasné.
Nositelkou toho jména
je i moje vlastní dcera.

V maďarštině - Eržebeth,
kdo to byl ví každý hned.
Čachtická to byla paní,
dívky měly těžké spaní.

A pak jedna velká dáma,
jako Elizabeth byla známá.
Královna, co dlouhá léta
byla nejznámější ženou světa.

Nositelka toho jména,
bývá zkrátka silná žena.
Alžběta, Bětuška či Běta- 
ať jim život jenom vzkvétá.

4. UDÁLOST

VÁNOČNÍ VEČÍREK A ZA CHVILKU POROD


Nejsme sice všechny, ale převážná většina. My, sestry na cestách. 


Strašně jí to těhotenství sluší. Celý listopad je její - má v něm narozeniny i svátek, dcera moje 💓

5. DOPORUČUJI

ADVENTNÍ KALENDÁŘ PLNÝ KNIH 


Naprosto kouzelný advenťák jsem pořídila vnučce. V každém okýnku se skrývá jedna malá knížečka s pohádkou. Rozhodně lepší než čokoláda.

6. RECEPT

CRINKLES


Tohle vánoční cukroví se stalo hitem minulých Vánoc. Je luxusní. Mám ho z IG účtu @marketa v troubě. 



7. PŘEČTENO

CENA CTI


Je to kniha o tom, co se děje ženám v Indii kvůli víře......

NENÍ ÚNIKU



Moje oblíbená Yrsa vydává novou sérii. A tedy musím říct, že je to opět silné....

8. NÁKUP

NOTINO


Poslední den v akci Black Friday jsem na Notinu pořídila takové ty dárečky pro někoho.....kamarádku, kolegyni....v akci 30% dolů.  Olejíčky a sůl do koupele od Kneippu jsou vyhlášené. Kozí řada od Ziaji poputuje mamce, ta ji miluje. A sada zubních past Marvis....jsou výborné.

9. FOTKA


První hlídání našeho vnoučka :-) Jsou mu 3 měsíce 💝

10. CITÁT

„Pesimista vidí obtíž při každé příležitosti. Optimista vidí příležitost při každé obtíži.“ —  Winston Churchill

Přeji všem krásné nastávající adventní období.











5 komentářů:

  1. Knihu o indických ženách se píšu, při další návštěvě se v knihovně poptám. Gratuluji k tříměsíčnímu broučkovi, zřejmě má hodně důležitý sen, je sladký. Zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
  2. Ten adventní kalendář je pro dětí moc pěkný, to jsi koupila fakt dobře.
    Hezkou první adventní neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od 1.- 3. 12. byla u mě, takže jsme otvíraly spolu. Měla velkou radost a knížečky jsme hned musely číst.

      Vymazat
  3. Ten adventní kalendář je boží! :)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.