úterý 2. října 2018

TIP NA VÝLET: Piešťany

Piešťany - malebné městečko na západě Slovenska. 
Za dob komunismu velkolepé lázeňské centrum, které dnes pořád disponuje zašlou slávou.

Já jsem tam byla naposledy jako dítě a manžel nikdy.

A tak jsme se vydali k bratrům Slovákům.


Hotel Magnólia je přímo u kolonády a za ním teče Váh.


Už i tady mají zábradlí přes most plné zámků, které tam dávají milenci.....Víte proč? :-)


Kolonáda plná kavárniček, obchůdku, restaurací....



Řeka Váh.....Všimněte si zastřešeného mostu, který spojuje město s lázeňským komplexem.




Tady je lázeňská část města.




Na fotce dole je původní lázeňský dům, který byl ve své době ten nejkrásnější. Je škoda, že dnes zeje prázdnotou a chátrá. 
Je nádherný.


A po cestě domů jsme se stavili na zámku v Čachticích.

Kdopak ho proslavil?






Výlet do Piešťan i Čachtického zámku doporučuji. 
Je to nenáročná dovolená finančně i turisticky :-)

Napište mi, který zámek, hrad či zříceninu jste naposledy navštívili vy.


8 komentářů:

  1. Míšo, to muselo být skvělé!!! Piešťany miluju, jezdíme tam každý rok. ALe jen v létě, to tam opravdu žije,v kavárnách si obvykle není kam sednout. Termální voda mi sice moc nechutná :-) :-), ale jinak Pieťany jsou perfektní místo k odpočinku. Měj se hezky, Ivana.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobry den, musim Vas trosku poopravit, Piestany sa nachadzaju na zapade Slovenska. Na vychode mame Kosice, Poprad, Tatry. Piestany su dole na zapade pri Trnave ;) Prajem pekny den. Nehnevajte sa ale strasne mi to bije do oci :))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, máte pravdu :-) Měla jsem na mysli, že jsou na východ od nás ( jsem z Moravy) a napsala takovou blbost. Hned to opravím. Děkuji za upozorněni.

      Vymazat
    2. Miska, mylit sa je ludske ;) Pekny den.

      Vymazat
  3. V Piešťanech jsem nikdy nebyla. Ani na Čachtickém hradě. A to mám zříceniny moc ráda.
    Poslední zříceniny, co jsem navštívila byly Nový Hrádek u Kunratic (což je v podstatě v Praze) a Valdek v Brdech. A abych přidala něco víc směrem k Moravě, tak hrad Hardeg v Rakousku, kousek od Znojma. Vše k nalezení na mém blogu ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hezké fotky :-) tam jsem nikdy nebyla.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  5. Pišťany jsou krásné. Také jsme tam byli. :) Ty lázně jsem si hodně oblíbila, jen mi ta agresivní voda úplně zničila nové plavky. Tak jsem nakonec objednala nové plavky a ještě jsem si k nim nechala přibalit dámský župánek, který mi přišel hrozně roztomilý. :D Letos bychom taky rádi jeli na Slovensko, ale uvidíme, jak to bude. Čechoslovenští bratia jsou best in Covid, tak to vypadá spíš na dovolenou na chatě. :D

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.