úterý 11. února 2020

Luxusní semínkové sušenky/krekry

Když jsme byli na tradiční vánoční návštěvě u sestřenky, objevily se tyto sušenky jako zdravější varianta vánočního cukroví.
Lidi, to je tak žravé...trochu mi to připomíná sezamová placičky v medu, které kupuji v Lidlu.

SUROVINY

  • 2 bílky
  • 200 gr.slunečnicových semínek
  • 200 gr. sezamových semínek
  • 13 gr. třtinového cukru ( já dala med)
Obecně platí, že na 1 bílek dej 200 gr. semínek.
Já dala 3 bílky a přidala 200 gr. dýňových semínek.
Peč 10 - 15 minut při 170 St.


POSTUP


Začneme den předem a všechny suroviny smícháme.


Ano, všechno a pak šup s tím do lednice. Zakryjeme folií a necháme 24 hodin.


Pak směs namačkáme do pekáčku vyloženého pečícím papírem.
Kdo by chtěl hezčí a efektnější krekry, může je na papír dávat přes vykrajovátko. 


170 stupňů, 10 - 15 minut.


Po vytažení nechej úplně vychladnout.


A pak krájej nožem na menší tyčinky, obdelníčky, čtverečky.....
Chce to trpělivost, trochu se to drolí.
Musím to ještě pořádně vychytat, ale dobrota je to velká.


8 komentářů:

  1. Jej tak to není nic pro mě .. ty z Lidlu jsem měla asi dvakrát a ani nevím, proč jsem si to kupovala podruhé, když mi to nechutnalo ani na poprvé :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manžel ty z Lidlu miluje, já je moc nemusím, ale tyto nejsou tak tvrdé a mně moc chutnají.

      Vymazat
  2. Vypadají skvěle. Nedokážu si představit jejich chuť, ale klidně bych ochutnala.

    OdpovědětVymazat
  3. Z jednoho bílku bych to příležitostně mohla zkusit (víc se u nás asi nesní - manžel těmhle semínkovým věcem neholduje ;-))

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj,
    já tyhle semínkoé věci nemám vůbec ráda, ale rodiče je milují (táta by holý rohlík nepozřel, potřebuje tam všude mít semínka, mák, sůl, kmín, prostě osypáno). Taky mám pocit, že by to mohlo chutnat hned několika kolegyním, tak to určitě vyzkouším:-)
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.