pondělí 1. listopadu 2021

10 NEJ: ZÁŘÍ A ŘÍJEN 2021

 Nevím jak je to možné, ale mám tu opět dva měsíce spojené do jednoho článku. S nástupem podzimu, který miluji a vzestupem Covidu, který nenávidím, moje chuť k sezení u notebooku klesla na bod mrazu. Takže celý můj blog trošku leží ladem. Ale už jen to, že vyšel tento článek je známka blýskání se na lepší časy :-)

1. KNIHA

ZUZANIN DECH

V záři byla moje volba nejlepší knihy jasná. Název knihy by mohl evokovat hloupoučkou slaďárničku prvorepublikových romancí. Ani trochu to tak není.

Je to neskutečně lidský, opravdový a smutný příběh dědičky cukrovaru židovského původu v letech kolem 2. Světové války.

Více v samostatném článku. 

ŠIKMÝ KOSTEL 1. a 2. díl

V říjnu jsem se konečně dostala k tomuto hitu. A neodtrhla jsem se od něj ani na chvilku. Tohle je tak krásný příběh....tak velkolepý, opravdový, uvěřitelný, lidský....nevím jaké superlativy bych sem ještě napsala.

Kupte si ji, přečtěte, dejte jako dárek....Jedna z nejlepších knih tohoto roku.

Více v samostatném článku.

TADY je dokonce koupíte za výhodnou cenu.

2. FILM

NÁDECH PRO LÁSKU

Příběh inspirovaný skutečným člověkem.

Robin je mladý muž plný síly a chuti žít. Jednoho dne onemocní a ochrne od krku dolů. Je mu 28 let.

Prognóza - do 3 měsíců zemře. Jenže Robin chce žít. 

A být upoutaný na lůžku, nikdy nevidět slunce, trávu? Tak to tedy NE.

Nádherný příběh o manželském páru, který změnil život nejen sobě.

SCHUMACHER

Dokument o Michaelu Schumacherovi.

Velice hezký a citlivě zpracovaný příběh jeho začátků, vzestupu atd.. Toho jak z obyčejného německého kluka vyrostl světově uznávaný závodník. Je to časosběrný dokument. Mluví tam on sám, jeho přátelé i jeho žena.

Tragédie, která se mu stala je zmíněná citlivě a lidsky.

Oba filmy jsem viděla na NETFLIXU.

3. BÁSNIČKA

PODZIM

Hola, hola, škola volá.

Kdo ji jako první zdolá?

Konečně jsou třídy plné,

celý rok to takto bude!

Naše děti musí vědět,

proč ve škole nutno sedět.

Vzdělání - to každý ví,

moudrý člověk ocení.

A tak proto, děti milé,

potřeba je vaší píle.

Jeden kaštan druhý, třetí,

z vysokého stromu letí.

Sbírají je mladí, staří...

Komu se to lépe daří?

A pak doma u stolu,

vyrábíme pospolu,

zvířátka a jiné věci,

úsměv na rtech máme všeci :-)

4. UDÁLOST

LÁZNĚ

V září i říjnu jsem byla v lázních - juchů:-)

ROŽNOV POD RADHOŠTĚM

:-)

Náš každoroční relax v pivních lázních. Dámská jízda...6 sestřenic.

Bylo to pohodové, plné smíchu a srandy.

LUHAČOVICE

V říjnu jsem byla s manželem na týdenním pobytu v Luhačovicích.

Tam je krásně vždycky - kolonáda, starobylé domu, architektura.....

Bude samostatný článek.

5. TIP/DOPORUČENÍ

DÁME JÍDLO

Tohle je aplikace pro všechny kdo nechce nebo nemůže do restaurace, ale rádi by jejich jídlo :-)

Anebo pro líné časově vytížené lidí :-)

Jak se ukazuje v poslední době tak i pro nás, neočkované, kteří jsme buzerovaní a šikanovaní nesmyslnými předpisy!

Jednoduše stáhnete aplikaci, vyberete restauraci, vyberete z jejich menu, zaplatíte a hotovo.

Jídlo vám doručí kurýr. 

Nikam nemusíte, což v době neustálých karantén může být velmi nápomocné.

6. RECEPT

LETNÍ ROLKY

Tak jednoduché a tak dobré.

Chcete samostatný recept?


HRUŠKOVÝ KOLÁČ

Měla jsem hrušky a chuť na koláč....a vznikla dokonalost.

7. ZAJÍMAVOST

Magická síla kaštanů: V kapse zaženou stres, pod polštářem uleví od bolavých zad

Kaštany sbírají lidé odedávna nejenom jako léčivo, hračku pro děti, krmení pro zvířata, ale také jako věc, která se příjemně drží v dlani. Mnoho lidí si kaštany strká do kapes, pod polštář nebo do kabelky, aniž by vědělo proč, ale tento instinkt zná dobře lidové léčitelství. Kaštany umí odebírat energii a tak léčit nemoci z přebytku energie jako je například artróza, revma, nemoci dolních končetin a páteře. Právě podle receptů lidového léčitelství se mají kaštany dávat do postele, kde natáhnout špatnou energii, po nějaké době se vyhodí a opět použijí nové. Po projití procedurou by pak měly být scvrknuté a uvnitř černé. Na podzim nasbírejte kaštany a uskladněte je v dekoračních předmětech vašeho bytu (vázách, mísách atd.). Jednotlivé kaštany pak noste při sobě, například v kapsách, kabelkách, žmoulejte je v ruce. Do plátěného pytlíčku nasypte kaštany a dejte je do postele pod polštář nebo do nohou. Po přibližně čtyřech týdnech vyměňte za nové. Mělo by se vám ulevit při křečových žilách, revmatismu, bolestech páteře, bolestech hlavy, ale i při poruchách lymfatického systému a zánětu močových cest.
Sbírají se nejenom plody, ale i květ, který se suší a používá v nálevu při zánětu horních a dolních cest dýchacích a kůra- v nálevu nebo v odvaru, která upravuje cévní a lymfatické poruchy a pomáhá při hemeroidech.

🍁Nasbírejte tolik kaštanů, kolik je vám let, ty pak vložte do plátěného sáčku, zašijte a položte pod polštář. Měli byte na nich spát celý podzim a zimu, až do prvního jarního dne. Kaštany do sebe nasávají škodliviny z těla.

🍁Kaštany v kapse pomohou, když máte rýmu anebo vás bolí kyčle či kolena. Žena, která chce otěhotnět, by měla ve své kabelce nosit alespoň tři kaštany.

8. NÁKUP

ADVENTNÍ KALENDÁŘ

Je to tady, čas vánočních nákupů. No, ale ještě před tím je nutno si čas čekání na 24. prosince zpříjemnit. A od toho jsou tady adventní kalendáře.
Moje dcera má 7.11. narozeniny a jako jeden z dárků dostane tohle...


Letos jsem se rozhodla pro nekosmetický advenťák. 
A od vás bych moc ráda tipy na jakékoliv kalendáře, které máte/budete mít/chtěli byste vy.
Koupit ho můžete TADY.

9. HOROSKOP


Mám v rodině dvě ženy v tomto znamení. Dvě ženy mi nejbližší, ale ani na jednu tato charakteristika nesedí :-)

Mamka ( čerstvých 70 let), já a vnučka



Moje dcera je štírka. Absolutně nesouhlasím s první větou :-) 

Moje štírka 💓

10. CITÁT


Krásné přísloví, co říkáte?

Tak šťastnou cestu.......

Jako vždycky budu ráda za každý komentář a taky odběr mého blogu.

Taky vás ráda uvítám na svém IG, kam dávám mnohem více fotek i minivideí :-)


11 komentářů:

  1. Ahojky, moc krásný článek. Ty lázně trochu (vlastně hodně a v dobrém) závidím. Také bych potřebovala. asi si naordinuji nějaký relax po novém roce. Dřív to rozhodně nestihnu. do konce roku budu v jednom kole a Advent letos odpískávám. Nebude čas. budu ráda, když zvládnu nachystat alespoň Vánoce. :D
    Měj se pěkně. Sabi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, relax si určitě naplánuj, zasloužíš si to. Měla jsi náročný rok.
      Děkuji za komentář.

      Vymazat
  2. Míšo, držím palce, ať už covid není takový běs jako loni. Já jsem se očkovat nechala a doufám, že očkování bude fungovat alespoň na mírnější průběh, pokud už bych měla tu smůlu, že mne neochrání.
    Šikmý kostel jsem četla a taky se mi moc líbil. Doufám, že před Vánoci vyjde avizovaný třetí díl - ráda bych ho koupila mámě k Vánocům (a pak si ho přečetla taky :D).
    Advenťáky budu mít čajové (už mám tři - jeden asi dám mámě) a loni se mi osvědčil "jídelní" z DMka, tak už ho mám zas koupený. Loni jsem zvládala obsah likvidovat hned v den otevření (což by se mi u kosmetické určitě nepovedlo a věci by se mi tu hromadily).
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten jídelní z DM chci taky a nějaký čajový...asi to vyhraje Sonnentor.

      Vymazat
  3. No tak lázně bych si dala líbit. Když jsem se vracela v neděli domů z chaty, byl vlak plný lidí jedoucích na pobyt do Luhačovic....Knihy zatím čtu z útrob mé knihovny protože se kvůli pracovní době se nedostanu do knihovny a na nové knihy už u nás doma není místo. Už takhle při otevření jakýchkoli dvířek ve stěně v obejváku se na mě vysype hromada knih, takže ani jednu z knih o kterých píšeš neznám. A netflix nemám, takže filmy také mi sledovat nebylo možné.... momentálně než s covidem už skoro měsíc bojuju se stále se vracejícím zánětem horních cest takže se mi stále vrací rýma, kašel mě ještě nepřešel. Jen díky tomu že jsem se neměla šanci doléčit....

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Míšo,
    je mi úplně jasné, že to v práci musí být teď mazec. Já jsem brutálně nastydlá a jsem doma na neschopence, další kolegyně mají covid, takže to u nás pěkně řádí... Lázně musely být skvělé, věřím, že sis to užila. Na fotkách ti to moc sluší. Tu knihu Zuzanin dech jsem zrovna objednala pro mamku k Vánocům.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Tvorba Jakuby Katalpy mě moc neláká, ale k Šikmému kostelu bych se někdy ráda dostala :) A věřím, že lázně byly skvělé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanin dech je první kniha, kterou jsem od ní četla a určitě mrknu i po dalších.

      Vymazat
  6. Dáme jídlo jsem si zrovna včera instalovala :D ale nakonec nevyužila a dojela z kanclu domů na párek v rohlíku. Dcera je kočka, musíš být na ní hrdá :) I když jsem na muže, ocením ženskou krásu. Film Schumacher jsem zatím nezaznamenala.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.