pátek 21. dubna 2023

10NEJ: BŘEZEN 2023

A už zase se zpožděním....tak jedeme :-)

 1. KNIHA

ČTYŘI VICHRY

Krásný příběh z časů světové krize. O jedné ženě, která si musela sáhnout na dno svých sil, aby zachránila sebe, své děti a svou víru v dobro. 

2. FILM

MIMOŘÁDNÁ UDÁLOST


Komedie o cestujících vlakem, který nikdo neřídí :-)
Hrstka individualit a jejich názor na věc. 

3. JMÉNO

ELLEN


V březnu na mě v kalendáři,
jméno Ellen přímo září.
Tohle jméno znamená - 
světlem budeš zmámená.
Nositelka světla - skvost,
rodině jen pro radost.

Ellen - to je vnučka,
milá, hezká...prostě kočka.
Svým úsměvem na tváři,
každý den nám rozzáří.
Svému jménu čest jen dělá...
světlonoška naše skvělá.

4. UDÁLOST

NOVÉ MIMI DO RODINY


Ano, budu podruhé babičkou. Ellenka, z básničky, se stane velkou sestřičkou :-)
Moc se na další miminko do rodiny těšíme.

5. TIP/DOPORUČUJI

NÁKUP V ZAHRANIČNÍM LIDLU


Možná to víte.....pro mě to byla novinka, kterou jsem velmi kvitovala na nákupech v Německém i Polském Lidlu.
Takže - aplikace Lidlu v telefonu...to je ta kde máte slevové kupony či akce. 
Když pojedete nakupovat např. do Polského Lidlu, přepněte si aplikaci na Polsko ( nastavení - Země - Polsko). A nyní můžete využívat kupony či výhody jaké mají Poláci 👍 A v Německu zase německé, na Slovensku slovenské.....No není to super?

6. RECEPT

DOMÁCÍ LUČINA

 

Bílý jogurt - Hollandia, Choceňský - 500 gr.
Zakysaná smetana - 200 gr.
sůl

Všechny tyto tři ingredience promícháme v misce.
Do velikostně vhodného sítka si dáme mul nebo jemné plátýnko a obsah misky přelijeme do sítka, které umístíme do misky nebo kastrůlku tak, aby se spodek sítka nedotýkal dna.
Přiklopíme pokličkou a necháme v lednici minimálně 24 hod odkapávat.
V misce zůstane syrovátka, kterou můžeme třeba vypít, prý je to zdravé. Nebo ji prostě vylijeme.
No, a v sítku nám zůstane krásná hrouda bělostného čerstvého sýra.

Milujeme ji celá rodina.

7. PŘEČTENO

KATEŘINA DUBSKÁ
DCERY


Super.

KRISTIN HANNAH
ČTYŘI VICHRY


Výborné.

STACY WILLINGHAM
ZÁBLESK VE TMĚ


Super

REBECCA ZANNETI
UTEČ, DOKUD MŮŽEŠ

Dobré.

8. NÁKUP

ALLIEXPRESS


Po strašlivě dlouhé době jsem nakoupila na "Alíku".


Dostala jsem nový telefon a zachtělo se mi krásných obalů.


Ovšem nechtěla jsem za ně dávat majlant, tak jak to čeští vydřiduši umí - nakoupit levně na čínském e-shopu a tady to prodat za velké peníze.


A tak jsem chvilku brouzdala a objevila stovky krásných za pár kaček.


Za všechny čtyři jsem dala neuvěřitelných 133 kaček 👍

9. FOTKA


Tento nádherný východ slunce jsem vyfotila v Liberci.

10. CITÁT

„Čím více se člověk soustředí na dobré myšlenky, tím lepší bude jeho svět i svět jako celek.“ —  Konfucius čínský učitel, editor, politik a filozof -551–-479 př. n. l.


Mějte krásné dny i krásné myšlenky.


















4 komentáře:

  1. Četla jsem Dcery (líbilo se), na Uteč, dokud můžeš se chystám. Stejně tak se chystám na výrobu domácí lučiny. Asi dřív dojde na tu knihu :D, tu můžu číst i metru.
    Ten západ slunce je krásný.
    A gratuluji k nastávajícímu druhému babičkovství. Kdy to bude?

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji za knižní tipy, už si píšu. Ke druhému vnoučátku gratuluji, Ellenka už bude velká ségra. Přeji hezký týden, zdravím 😉😀

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.