sobota 8. dubna 2023

ANNE GLENCONNEROVÁ: DVORNÍ DÁMA

 Beze studu přiznávám, že mě královská rodina fascinuje....nebo spíše baví mě o ni číst. Být dvorní dámou a žít život aristokratky musím být úžasné. 

Ale je tomu opravdu tak? Nahlédnout pod pokličku života v království Britském pojďme s lady Anne.

Lady A. se s královskou rodinou znala od mládí. S princeznou Margareth a Alžbětou si hrávala jako malá holka. Když se princezna Alžběta vdávala, vybrala si lady A. jako jednu z družiček, které ji nesly vlečku.
Princezna Margaret si ji vybrala jako svoji dvorní dámu. Co to obnáší? Číst myšlenky princezny, předvídat nálady, bránit ji, předcházet nedorozuměním.....ale taky hodně smíchu, cestování, seznamování se. Zkrátka život plný a plnohodnotný.


Vdala se za excentrika, exota a exhibicionistu :-) Když jsem četla co jí vyváděl a co ona vydržela....klobouk dolů. Já bych dávno utekla.
Mohlo by se zdát, že život aristokratky, bohaté dámy bude sluncem zalitý.
Dokážete si představit, že by váš manžel kupoval domy, ostrovy jako rohlíky?
Dovedete si představit, že byste se do těch domů musela stěhovat....každý rok nový dům?


Kniha je psaná s lehkostí, nadhledem a vtipem. Obdivovala jsem pragmatismus lady A., i její smysl pro humor.
Příběh se bude líbit všem, kdo mají rádi pohled na aristokracii bez růžových brýlí.
Knihu můžete koupit v nakladatelství JOTA


HODNOCENÍ


ANOTACE

Anne Glenconnerová se již v dětství spřá­telila s budoucí královnou Alžbětou II. a její sestrou, princeznou Margaret. To ovšem ještě neměla tušení, že jednou ponese Alžbětě vlečku při korunovaci a že se na více než třicet let stane Mar­garetinou oficiální společnicí — dvorní dámou. V knize poutavě a s humorem provádí čtenáře třpytivým světem tiár a korunek, který ale nikdy nepřipomínal rajskou zahradu.

Nezlomná lady Anne podává autentické svědectví ze života aristokracie na poza­dí dynamických historických událostí 20. století. Válečné strádání, abdikace a úmrtí krále, přátelství s princeznou a služba u dvora zásadně ovlivnily její veřejný život, ten soukromý ji ale stál ještě více sil.

Lady Anne byla manželkou velice vý­středního muže a matkou pěti dětí, mu­sela zvládnout život na pustém ostrově i nekonečné vyčerpávající večírky, sprá­vu skotského panství, neustálé stěhová­ní, ochromující osobní tragédie a ztrátu majetku. Životní osudy lady Anne, dcery hraběte z Leicesteru, jsou neobyčejným příběhem nevšední a velmi silné ženy.


5 komentářů:

  1. Mne anglická královská rodina jako téma moc nebere, i když královnu Alžbětu jsem jako osobnost měla ráda . Ale kdoví, třeba by mne knížka zaujala.

    OdpovědětVymazat
  2. Stání, kniha není primárně o královské rodině. Mě opravdu překvapilo jaký život může mít aristokratka:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Super, skvělý tip! Taky sleduji dokumenty a vše co se týká královské rodiny. Asi jsem založením monarchista ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle by mě taky bavilo a baví mě i seriály o královských rodinách.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky,
    kniha na mě doma čeká, ale asi se k ní dostanu až v létě, kdy budu mít dovolenou. Mám moc ráda knihy o britské královské rodině.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.