sobota 16. dubna 2022

JE VE VÍNĚ PRAVDA?

Hned na úvod odpovím na otázku v nadpisu.
NEVÍM :-)

Jsem z Moravy. Říká se, že víno tady pijeme s mateřským mlékem. No, já byla kojena týden, tak asi proto jsem vínu přišla na chuť až kolem 35 let.
K vínu prostě musíte dospět. Začala jsem s červeným a postupně přešla na bílé. 

Ano - červené a bílé :-) To byly začátky. A nyní už dokonce vím, která odrůda mi chutná více, která méně a co vůbec.

Nabídka od e-shopu vinoodbodlaku.cz mě překvapila a velmi potěšila.


Vína mám ráda polosuchá/polosladká. Vybrala jsem bílé, růžové a oranžové.




Italské, jemně perlivé, suché - vlastně bych si ho normálně nekoupila. Protože perlivé a suché nepreferuji. Ovšem nalákalo mě to oranžové.....


Udělala jsem moc dobře, bylo totiž výborné. Pravda, neřekla bych, že barva byla oranžová, ale bylo lahodné, slavnostní, jemně ovocné. Odrůda Rulandské šedé dává tušit kvalitní pití :-)




Tohle bylo tak výborné víno....lahodné, s vůní ovoce, ale ne českého, exotického. A na konci překvapí nádech medu.
Velké Pavlovice - tam víno umí. 
Tohle doporučuji i těm kdo vínu moc neholduje.




Růžové....Pozvěte kamarádky, vezměte piknikový košík a kdyby v něm nebylo nic jiného než tohle víno, máte všechno. A věřte, že jedna láhev nebude stačit.
Ovocné, hutné, sladké, lahodné......mohla bych pokračovat dál a dál, ale víte co? Ochutnejte ho a uvidíte sami.


Na tomto e-shopu najdete vína z celého světa, různých odrůd i typů. Rozhodně si vybere každý.

NA ZDRAVÍ!



 

7 komentářů:

  1. Já jsem na víno přešla už hodně dávno, a nejsem striktně na bílé nebo červené či růžové. Pokud mi zachutná, dám si všechny tři. Pálava, tak tu mám moc ráda, ale nesmí být už moc sladká. Já preferuji vína polosladká, tady ve vinotéce ale mají hodně sladkou. Ale co jsem objevila Hibernal, tak kdykoli ho v nějaké vinotéce mají, dostává přednost. Merlot rosé si také kupuji, mají tu velmi dobré. Pokud není Hibernal, tak si kupuji Irsai Oliver a na chatě když jsem tak mají výborné Chardonay. Ale existuje ještě jedna odrůda kterou bych si dávala nejraději, ale ta ještě není u nás rozšířená natolik aby se objevovala v nabídkách vinařů. Vyskytuje se buď pod jménem Chorvat nebo Izabel. A chutná po lesních jahodách. Ne že by to byl jen takový dozvuk, ale plná chuť a vůně lesních jahod. No mňamka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hibernal mám taky ráda. Vino je prostě skvělý doplněk oslav, setkání atd. Když je kvalitní tak je to skvost :-)

      Vymazat
    2. Já mám svůj každovečerní rituál. Skleničku vína po práci, v křesle, nohy na podnožce.... to je můj každodenní hřích :D ;-)

      Vymazat
    3. Jedna sklenička není hřích...to je lék :-)

      Vymazat
  2. Míšo, tu Pálavu jsem měla taky. Vypila jsem ji s mámou a chutnala nám moc.
    Vína mám asi nejraději polosuchá, většinou piju bílé (nejčastěji rulandské šedé), ale občas si dám i červné.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že můžeš potvrdit co píšu v článku. Překvapilo mě, že všechny tři, které jsem vybrala, chutnaly úžasně

      Vymazat
  3. Taky mám ráda vínečko... bílé nebo růžové. Na zdraví :)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.