pátek 8. dubna 2022

10 NEJ: BŘEZEN 2022

 Březen utekl jako pára nad hrncem. Tím pádem je tady moje shrnutí.

1. KNIHA

POMALU HOŘÍCÍ OHEŇ


Je od autorky Dívky ve vlaku nebo Do vody
Je o vraždě, dávných tajemství, o nelásce a lásce. Nemůžu říct, že je to WAU detektivka, ale průměrně dobrá. 
Máte rádi knihy Pauly Hawkins?
2. FILM

TRHLINA

 

Film byl natočený podle knihy slovenského autora Jozefa Karika. Jedná se o mysteriózní (dejme tomu) horor vycházející z legend o pohoří Tribeč, kde se ztrácejí lidé. 

3. BÁSNIČKA


Dneska v noci se mi zdálo,
že už venku máme jaro.
Slunce svítí, kvítky voní,
ve vzduchu se mouchy honí.

Když jsem se pak probudila, 
to vám tedy byla síla...
Venku bylo mínus deset,
chtělo se mi skoro brečet.

Vzpamatuj se, děvče milé,
Březen je tu v plné síle.
Je přec všechno jak má být,
v Dubnu bude možná líp :-)

4. UDÁLOST

KNIŽNÍ ŠIFRA MARTINUS


Knihomolohé ji znají :-)
Každoročně pořádá Martinus knižní šifru, kde knihomolové hádají název knih nebo postavu z knih nebo předmět z knih podle určitých indícijí. Letos nám napovídala čtveřice z obrázku - Julie Kapuletová, pes, Forrest Gump a vlk.
Uhodla jsem všechny knihy, ale nevyhrála ani jednu :-) Ale to nevadí, příště budu soutěžit zase.
Znáte knižní šifru?

5. TIP/DOPORUČUJI

PODCAST NEPLECHA UKONČENA


Změnila jsem zaměstnání a teď trávím mnoho času v autě a tak jsem začala poslouchat podcasty. A tento je pro milovníky Harryho Pottera, takže ne pro každého. Já nejsem absolutní nadšenec, přesto mě baví. Autorka rozebírá jednu kapitolu po druhé, informuje o různých skutečnostech, nesrovnalostech, zajímavostech atd.
Obdivuji autorku, která má opravdu rozsáhlé znalosti všeho kolem knih.

6. RECEPT

PEČE CELÉ ČESKO


Taky se díváte? Zkoušíte recepty?
Já mám tento pořad moc ráda. A nejen naši Českou verzi, ale i Slovenskou. A viděla jsem i Britskou.
Máte nějakého favorita?
Já, zatím, ne.

7. PŘEČTENO

GENIÁLNÍ PŘÍTELKYNĚ


Jedná se o velmi oceňovanou knihu pojednávající o dvou kamarádkách z Neapole. Jejich příběh začíná v padesátých letech minulého prostředí. Elena a Lina - dvě malé holčičky vyrůstající v bouřlivých letech, kdy mafie začíná nabírat na síle, v Itálii jsou nepokoje, boje atd.
Jedná se o tetralogii.....

PŘÍBĚH NOVÉHO JMÉNA


Druhý díl Geniální přítelkyně. Budu psát samostatný článek až dočtu celou sérii.
Četl jste někdo? Jak se vám líbila?

8. NÁKUP



Mám ráda ořechy. Naturální, v čokoládě, obalené v ovoci.....jakékoliv. 


Velká dobrota.


Tohle nám moc nechutnalo, tak jsem to rozmixovala a přidávala do salátů, do těstovin atd.


Tohle je rozmixované lyofilizované ovoce spojené do čtverečků. Je to strašně oblíbené a tak jsem to pořídila pro vnučku jako zdravé mlsání. 


Dva malé balíčky jako svačinka do auta.

9. JMÉNO

JOSEF


Proč Josef? Protože taťka :-)
Kolik Josefů máte ve své rodině?

10. CITÁT

"Žijeme ve světě, kde pohřeb je důležitější než zemřelý, svatba je důležitější než láska, vzhled je důležitější než mysl. Žijeme v obalové kultuře, která pohrdá obsahem."
                                              Sir Anthony Hopkins


Mějte se krásně a napište mi.







3 komentáře:

  1. Nečetla jsem nic ani od P. Hawkins ani Geniální přítelkyně. Ale na ty jsem četla hodně pochvalných vyjádření. A zaujal mne horror Trhlina - kvůli místu, kde se to odehrává. Vpohoří Tríbeč jsme strávli pár dnů dovolené (a neztatili jsme se ;-).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Od P. Hawkins jsem zatím četla jen Dívku ve vlaku a to se mi líbilo. Ovšem film jsem vydržela asi 15 minut. Mám doma ještě Do vody, to jsem zatím nečetla, ani novinku. Geniální přítelkyni bych si taky chtěla přečíst v budoucnu.

    OdpovědětVymazat
  3. Geniální přítelkyně jsem přečetla,všechny díly. Tetralogie se mi líbila, hezky napsáno,četlo se velmi dobře. Poutavý příběh dvou děvčátek, až do jejich stáří. Jsem zvědavá na vás názor? Zdraví Jana

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.