sobota 12. listopadu 2022

10 NEJ: ZÁŘÍ, ŘÍJEN 2022

 Máme tady podzim, moje nejmilejší období. Spousta lidí ho nemá rádo, ale je něco krásnějšího než babí léto? Nádherně zbarvené listy stromů, sluníčko, které nepálí, houbaření....i ty ranní mlhy mě baví.

1. KNIHA

ESTERČINI OTCOVÉ


Krásná kniha o lásce, odpuštění, víře a nespravedlnosti.
Samostatný článek vyjde 16. 11.

2. FILM/SERIÁL

ŠVADLENKA


Krásný film podle knihy, kterou jsem tento měsíc přečetla. Kupodivu se mi film líbil trochu víc než kniha. Možná proto, žer v hlavní roli tady je Kate Winslet, kterou mám ráda.

3. BÁSNIČKA

Podzime, podzime,
období krásné, 
že tě mám nejraděj,
to je snad jasné.

Když začne svou vládu ZÁŘÍ,
práce se všem lépe daří.
Sluníčko se mírně směje,
nepálí, jen hezky hřeje.

Září - to jsou povinnosti,
děti o tom vědí dosti.
Aktovky a úkoly-
musí chodit do školy.

Je to čas i sklizní, vína....
burčák, ten je vážně prima.
A tak říjne, září milé
vládněte nám v plné síle.


4. UDÁLOST

PROMOCE MÉ DCERY


Tak mám doma bakalářku :-)
Gratuluji a jsem moc pyšná 💓

5. TIP/DOPORUČUJI

ORIGINS - tónovací krém


Tento krém jsem začala používat v září a zamilovala jsem si ho navždy.
Už nepoužívám make-up, není potřeba. Krém pleť lehce zabarví podle pH vaší pleti, dodá mu hydrataci a má SPF 40.
Je fakt dokonalý. Jeho cena je vyšší, ale zaručuji vám, že toto balení (50ml) vydrží minimálně rok.



6. RECEPT

SKOŘICOVÉ ROLKY


Na podzim naprosto ideální.
Recept je TADY.

7. PŘEČTENO

JULIE CAPLINOVÁ

Hned na úvod chci říct, že nemám ráda romantické knihy. A tyto takové jsou :-) Jejich benefit je v tom, že jsou vždycky zasazené do  krásných lokalit, o kterých je v knihách dost psáno. A to mě moc bavilo.
Jinak stačí přečíst jednu z nich a máte jasno jaká bude romantická linka ve všech ostatních.
Nicméně....jsou to knihy velmi dobře hodnocené.
Více v samostatném článku.

Chata ve Švýcarsku


Domek v Irsku


Čajovna v Tokiu



TOM HANKS

Neobvyklý tip


HANA RADULICOVÁ

Esterčini otcové

viz Kniha měsíce

ROSALIE HAMOVÁ

Švadlena


8. NÁKUP

KAMÍNKA


Tyhle krásné kamínka jsme pořídili dceři a jejímu partnerovi do jejich malého podkrovního bytečku, kde nemají topení.


Vytváří krásnou atmosféru a moc se jim líbí.

9. JMÉNO

ZLATUŠE


Znám ji už 35 let. Nejdříve kamarádka, pak švagrová, pak exšvagrová, ale pořád nejka.
Je v mém životě tak dlouho, že už z něj nikdy nemůže odejít.
Jsem ráda, že ji mám.

MICHAELA


To jsem já :-)
Nesnáším oslovení Michalo 😈 Nejčastěji mi říkají Míšo a jen babička a jeden strýc na mě volal - Michi :-)
Mám své jméno ráda a nosí ho i moje neteř.

10. CITÁT

„Každou minutu svého hněvu ztratíš 60 vteřin štěstí.“ 
Ralph Waldo Emerson, americký duchovní, esejista, básník a filosof









5 komentářů:

  1. Ahoj Míšo,
    moc pěkné shrnutí. Švadlena je skvělý film, zrovna nedávno jsem se na něj v televizi zase dívala.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Zaujala mne kniha Esterčiny otcové. A skořicové rolky musím někdy zkusit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej a počkej na můj další knižní tip.....ten je z českých luhů a hájů a je super.

      Vymazat
  3. ESTERČINI OTCOVÉ byla skvělá kniha, moc se mi líbila Caplinová je skvělá, těším se na její novinku.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem Michaela a také nesnáším když mi někdo říká Michalo, je to škaredé :D

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.