pondělí 2. července 2018

LARS KEPLER: Svědkyně ohně

V každém věku je možné zažít něco nového. Jsem toho důkazem......Ve svých 45 letech jsem POPRVÉ poslouchala audio knihu!
Proč mi někdo už dávno neřekl jak skvělá věc to je? Nasadíte sluchátka, pustíte play a můžete uklízet, vařit, žehlit a přitom "čtete".
Naprostá dokonalost.

Svědkyně ohně je kniha, která mi unikla. Nikde jsem o ní nečetla ani neviděla v žádném videu booktuberek. Přitom vyšla už v roce 2012.

Naštěstí jsem na ni narazila na YT v audio verzi ( ano, je tam úplně zdarma) a můžu ji teď doporučit, protože je vynikající.




V Birgittině Dvoře, středisku speciální výchovy pro dívky, se stanou dvě vraždy.
Jedna chovanka je nalezena na posteli pouze v kalhotkách, má oči zakryté rukama, rozbitou hlavu.
Druhou zavražděn od je Elisabeth, ošetřovatelka, která měla té noci službu. Ta je nalezena s rozmlácenou hlavou v kůlně.

Další chovanka, Vicki, se ztratila. V jejím pokoji je nalezena zakrvácená deka a kladivo.

Případu se ujímá místní policie a jako pozorovatel je přizván Joona Linna. Pouze jako pozorovatel....je totiž suspendovaný a čeká ho soud za něco, co se odehrálo v minulé knize :-)
Být pozorovatelem znamená nemít možnost číst v protokolech, nesmět vyslýchat svědky, nemá žádnou pravomoc.
Přitom Joona ví, že vyšetřování se ubírá špatným směrem.......

Víc o ději psát nebudu, dole bude anotace jako vždy.



Tato kniha má neskutečný spád. Nedá vám to a chcete číst dál a dál, chcete vědět co a jak a kdo a cože?!!!
Četla jsem od Keplera více kniha ( TADY, TADY a TADY) a tato se řadí mezi nejlepší, ne-li na úplný vrchol.

Měla jsem pár tipů na vraha, ale kdepak. Vše bylo jinak.
Pravda, jeden člověk mi byl od počátku nesympatický, nelíbilo se mi jeho/její jednání, ale na vraha jsem ho/ji netipovala.

Do příběhu vstupuje Fiora, senzibilka, která je sama zralá pro psychiatra.
Pak také Elin. Bohatá žena, která byla kdysi Vickiinou pěstounkou.
Vicki - podezřelá z vraždy, po cestě unese malého chlapečka, skrývá se před policií i celým světem.
Navíc je tady smutný Daniel, manžel zavražděné Elisabeth, který byl zárověň ošetřovatelem v Bigithině dvoře.
No a pak skupina dívek z Birgittina Dvoru. Agresivních, asociálních chovanky, které ledacos skrývají....

Moc mě baví i Joonův osobní příběh. Napsala bych víc, ale mohla bych spojlerovat. Snad jen - je
smutný, opravdový, dojemný.

Audio knihu čte Pavel Rimský, což je velmi příjemné poslouchání. Je rozdělena na dvě části po sedmi a půl hodinách, zhruba.


Doporučuji ho všem milovníkům klasických detektivek, ale hlavně nadšencům výborných thrillerů.
Mimochodem, kdyby vás zajímalo zda je nutné číst Keplerovky tak jak vycházely, asi doporučuji spíše ano.
Ne kvůli samotným krimi příběhům, ty se dají číst samostatně, ale právě Joonův osobní život se knihami prolíná a bylo by fajn začít od začátku.

HODNOCENÍ


ANOTACE

Inspektor Joona Linna již strávil na místě činu více času než kterýkoliv jiný detektiv. Stále má však pocit, že mu něco uniklo. Než odejde z toho hrůzostrašného pokoje, musí objevit nějaký detail, jehlu v kupce sena. Hledí na dívku v posteli. Obličej má zakrytý rukama, jako by si hrála na slepou bábu. Opatrně se k ní skloní. Pod nehtem ukazováčku na levé ruce spatří tmavočervenou tečku. Vypadá jako rudé zrnko písku nebo úlomek rubínu. Komisař se sklání blíž a blíž, až ucítí sladkou vůni. A náhle pochopí, co má dívka pod nehtem… Policie při vyšetřování komplikovaných případů běžně využívá pomoci spiritistických médií, není však známo, že by takováto spolupráce někdy přinesla ovoce… Flora Hansenová se rozhodne oznámit policii, že se jí podařilo spojit s duchem zavražděné dívky. Hon na pachatele je plný nečekaných a násilných zvratů. Každá nalezená odpověď vede k dalším záhadám. Ačkoliv pátrání dospělo do mrtvého bodu, policie telefonáty Flory Hansenové nadále ignoruje. Nejprve za svou informaci žádala peníze, nyní však úpěnlivě prosí, aby ji vyslechli...


2 komentáře:

  1. I já jsem ji slyšela a nejen ji. Lars Kepler (je to pseudonym, za kterým se skrývají manželé, kteří píší spolu) je můj oblíbený autor a Jonna Linna oblíbený detektiv. Pavel Rýmský nám to přečetl moc krásně!
    Míšo, přesně jak píšeš, člověk žehlí, vaří a "čte" a je to super!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem ji četla a moc se mi líbila asi nejvíc s celé série

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.