úterý 25. září 2018

RUTH WARE: Hra na lháře

Z nakladatelství LEDA mi poslali recenzní výtisk knihy Hra na lháře. Už jen samotný název mě zaujal, a když jsem si přečetla anotaci, věděla jsem, že je to kniha, která mě nenechá chladnou, a že se čtením začnu hned.



Kamarádství ze školy, ať už střední, základní nebo vysoké, jsou ta nejpevnější.
A co teprve, když vás spojí tajemství....

Čtyři kamarádky Fatima, Thea , Isa a Kate....na škole hrály hru....hru na lháře. Jednoduše si vymýšlely příběhy, a když jim někdo na jejich smýšlenky skočil, zapisovaly si body. Nesoutěžily mezi s sebou, jednoduše se bavily.

Že tím můžou způsobit bolest, nepochopení, že se vyčleňují z kolektivu?
No a co? Mají jedna druhou.


Po dvaceti letech, kdy má každá vlastní život a vídají se sporadicky, příjde Ise, Thee a Fatimě sms: "POTŘEBUJU TĚ!"

A ony ví, že musí přijet, že je minulost (možná) dostihla.

Hra totiž měla pravidla, kterých se holky striktně držely.
VYSLOV LEŽ! – NA SVÉM VÝMYSLU TRVEJ! – NENECH SE NAČAPAT!

Ale nejspíše zapomněly na to, že další pravidlo znělo:
NIKDY SI NELŽEME NAVZÁJEM! – POZNEJ, KDY S LHANÍM PŘESTAT!


To, že Ruth Ware umí psát tajemné příběhy, jsem se přesvědčila už v knize Všude kolem černý les a Žena z kajuty č.10.

Takže jsem od její nové knihy měla (docela) vysoká očekávání. A....splnila se! :-)
Kniha má v sobě tajemno, které je malinkato předvídatelné, ale přesto nakonec trošku jiné :-)

Příběh je o kamarádství a holčičím spojení v dobrém i zlém. I když v tom zlém je to mnohem, mnohem těžší ve věku, když mají rodinu, děti, partnera.....Jak říct manželovi tajemství, které mělo být vysloveno v den, kdy začalo být partnerství vážné?

Jak se s tím poprat, když máte určité postavení, které je najednou v ohrožení.

Autorka všechny tyto aspekty zohledňuje a její postavy bojují s tím jak, kdy a zda vůbec....


Kniha se mi moc líbila a já ji doporučuji každému kdo má rád holčičí sílu, tajemno a trochu psychologie :-)

Moc děkuji za možnost tuto knihu přečíst Dagmar z nakladatelství LEDA.
Knihu můžete zakoupit nebo si přečíst ukázku TADY.




HODNOCENÍ




ANOTACE

V chladném červnovém ránu se na anglickém pobřeží prochází kdosi z místních lidí se psem. Zvíře vyhrabe věc, kterou jeho paní zpočátku považuje za trouchnivou větev, po chvíli ale zjistí, že se jedná o cosi podstatně zlověstnějšího.

Hned nazítří dostanou tři mladé ženy žijící v Londýně – Fatima, Thea a Isa – textovku, kde stojí pouze dvě slova: „Potřebuju tě!“

Isa a její kamarádky kdysi v internátní škole hrávaly takzvanou hru na lháře: vykládaly smyšlené historky spolužačkám, učitelkám a vlastně kdekomu. Jenomže jejich poťouchlá zábava se neobešla bez následků, a tak dívky vyloučili ze školy.

Po téměř dvou desetiletích je volá zpět Kate, poslední ze čtveřice nerozlučných přítelkyň. Nebude to ale sentimentální setkání po letech. Roky bájného lhaní si vyžádaly svou daň a teď je třeba uvést věci na pravou míru – hra na lháře má totiž ještě tahle dvě pravidla:

NIKDY SI NELŽEME NAVZÁJEM! – POZNEJ, KDY S LHANÍM PŘESTAT!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.