středa 7. června 2023

NATASHA LESTEROVÁ: TŘI ŽIVOTY

Paní spisovatelka píše krásné romány, které mají dvě roviny.

Minulost zaměřenou na 2. Světovou válku a přítomnost.

Četla jsem od ní tři knihy a všechny byly výborné. Jak se mi líbila tahle?

Alix je mladá PR pracovnice u návrháře Diora.Ano, od TOHO Diora. Ale zároveň je/byla tajnou agentkou. Píše se totiž rok 1947 a ne všechno z války je vyřešené. Ani zdaleka. 

Alix má nevyřízené účty s La Voicem, špionem, který jí dal slib, který nedodržel a kvůli kterému zemřelo 9 partyzánů, 9 mladých chlapců. Alix to bere jako osobní selhání. Slíbila si, že je pomstí. Jenže to bude chtít mnohem víc než víru sama v sebe.
Je to mnohem osobnější...je to mnohem srdcebolavější....je to mnohem krutější.
 
 
V Paříži potkává novináře, bohatého floutka, kterému není nic svaté. Bohužel se s ním musí sem tam stýkat, protože chce, aby Diorova přehlídka byla Top, aby o ní psal šecny noviny a mluvila celá Paříž.

Jenže všechno co si myslí, že ví, může být naprosto jinak. 

Záhy zjistí, že La Voice je jí v patách a chce ji zničit. Ví toho totiž příliš mnoho.

 
Krásný příběh, ve kterém nechybí smutek, krutost, pomsta, překvapení a láska. 
V knize je naznačen nelehký začátek Diorovi kariéry. Okrajově je i zmíněn nelehký osud žen, které se po válce měli navrátit k plotnám a domácnosti. Přitom v válce vykonávaly velmi nebezpečné věci jako špionky, saffety atd.

Ale.....nemůžu naspat, že by se kniha četla lehce. Občas jsem měla při čtení pocit, jakoby nám spisovatelka zapomněla něco sdělit. Znáte ten pocit, když čtete a zjistíte, že jste půl stránky nevnímali? Tak tokový jsem občas měla pocit a přitom jsem vnímala :-) Nevím jestli to e horším překladem nebo co....Špatně se to vysvětluje....jednoduše to bylo takové kostrbaté.
 
Nicméně samotný příběh je hezký, i když předchozí knihy se mi líbily o dost víc.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Metafora.
 

HODNOCENÍ




ANOTACE

Alix St. Pierreová vyrostla obklopena leskem Hollywoodu. Jakožto sirotek ho však pozorovala jen zpovzdálí. Zatímco v roce 1943 zuří světová válka a muži odplouvají do zámoří, Alix se podaří získat práci v marketingu. Díky jejímu charismatu a rychlému uvažování ale brzy zaujme pozornost americké vlády, která ji postaví před ještě větší výzvu – odjet do Švýcarska coby špionka. Alix neodmítne a záhy přichází na stopu něčeho velkého. Opravdu velkého. Může ale doopravdy věřit svému informátorovi?
Po konci příliš dlouho trvající války se Alix stěhuje do Paříže, připravena nastoupit na novou pozici v tiskovém oddělení v právě se rozjíždějícím módním domě Christiana Diora. V opulentních prostorech nové luxusní značky dokáže téměř zapomenout na všechno, co ztratila, i na nebezpečná tajemství, jež zná pouze ona. Když se ale na scéně objeví člověk z její minulosti a hrozí, že zničí její budoucnost, uvědomuje si, že dávné křivdy může napravit jen ona sam
a.
 

2 komentáře:

  1. doporučuji přečíst knížku Chaloupky a ještě Sudetský dům. zdraví Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám knížky, které se částečně vrací do minulosti a spojují ji s přítomností, docela ráda. Od této autorky jsem ještě nic nečetla.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.