středa 28. června 2023

Věznice v Uherském Hradišti

V našem městě máme věznici, která se do dějin zapsala krutými metodami tamějších komunistických vyšetřovatelů. 

Za druhé světové války ji zase gestapo využívalo jako shromaždiště politických vězňů před odsunem do koncentráků.


Prostě svědek událostí, na které bychom neměli zapomenout. 







Stojí uprostřed města a dlouhá léta se nevědělo co s ní. Patřila státu, který ji nechával chátrat v původním stavu. Pak šla pod křídla města a začalo dohadování co s ní.



Teď už to víme. Na jejím místě vznikne památník/muzeum nejen politických vězňům. A taky se sem přesune soud.


Výstavba začne příští rok, proto jsem se naposledy byla podívat do míst, kde se zastavil čas.

5 komentářů:

  1. To je dobře, že se to konečně někam pohnulo - vím, že o tom, co s ní, se mluví už dlouho. A muzeum a soud mi přijde jako dobré využití.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za reportáž. Na budovu jsem se byla z venku podívat, když jsme před covidem byli v UH pracovně. Využití zní smysluplně.
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Místo s hodně pohnutou historií, jsem ráda, že už nebude jen chátrat, na druhou stranu si ale vůbec nedovedu představit, že bych na takové místo chodila do práce.. Je ale pravda, že jsem na toto dost citlivá a většina lidí by to nejspíš neřešila :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky,
    plán s muzeem mi přijde jako dobrý nápad. O vězení jsem četla, ale nikdy jsem tam nebyla.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.