pátek 21. července 2023

YRSA SIGURDARDOTTIR : KOŘIST

 Nová Yrsa....bez Freyi a Huldara....vlastně se mi do ní ani moc nechtělo :-)

Jenže tohle je trochu jiný žánr. Jde o krimi okořeněnou duchařinou. Vím, tohle není šálek každého. A vlastně ani můj. Jaký mám na knihu názor? Čtěte a uvidíte..... 

Island - mrazivá krajina, kde bílá je všude kolem. Jen sníh, led, hory a....4 turisti, kteří jsou ztracení. Vlastně jich bylo 5, ale to ještě měli cíl, věděli kam jdou a kde jsou. 

Záchranáři se vydávají do akce a nacházejí zvláštní stopy - kaluž krve, oblečení a prázdnou chatu, kde se ztracení turisté (asi) ukrývali. Proč ale odešli do vichřice? 


Na radarové stanici, stojící osamoceně kdesi na Islandu, straší. Jinak si to nedovede jeden ze zaměstnanců vysvětlit. Proč je ta kočka pořád tak naježená a kouká do blba? Jak to, že zvoní u brány, když zvonek už několik let nefunguje? A proč mu někdo poslal dětskou botičku?
Mnoho otázek....chce vlastně znát odpovědi?


Kniha je napínavá, možná až mysteriózní. Výborně se čte, protože potřebujete vědět co to všechno znamená. Jak se příběh propojí? 
Pro čtenáře milující duchovno až hororovo tohle bude skvělá volba.

Za mě, která tento druh knih nemusím, trošku divně nakombinované tři příběhy a ten konec/nekonec.....Ne že by se mi kniha nelíbila, ale je to prostě jiná Yrsa.
Jo a víte co....část příběhu mi připomíná Djatlovu expedici. Kdo zná - chápe.


Děkuji nakladatelství Metafora za zaslání výtisku.


HODNOCENÍ


 
ANOTACE

V nehostinných podmínkách islandské ledové pustiny se ztratí čtyřčlenná skupinka turistů. Co je přimělo vyrazit za tak drsných podmínek zcela mimo civilizaci? A proč opustili bezpečí srubu takřka nazí? Záchranářka Johanna a její kolegové z pátracícho týmu jsou povoláni do akce a narážejí na velice podivné stopy.

Na osamocené radarové stanici na pobřeží Stokksnes mezitím dochází k nevysvětlitelným, hrůzu nahánějícím událostem. Rudá kaluž krve uprostřed nedotčeného sněhu, dětská botička pohřbená desítky let pod zemí, život dobrovolně ukončený v mořských vodách hluboké skalní průrvy.
Sníh nepřestává padat a tajemných událostí přibývá, jako by je mrazivé počasí přitahovalo…

Po skončení série Freyja & Huldar přichází Yrsa Sigurðardóttir s děsivě obrazným příběhem plným bizarních nevysvětlitelných jevů, zasazeným do nejopuštěnější islandské divočiny, ze které bez ohledu na počasí ucítíte mráz pod kůží.





2 komentáře:

  1. Míšo, záhadu Djatlovovy výpravy mi příběh připomněl taky - ta inspirace podle mne byla patrná hodně.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky,
    já jsem nic nečetla od této autorky, ale asi bych měla vyzkoušet tu první sérii, o které píšeš.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.