středa 13. září 2023

DIANA ŠTELOVÁ: TA Z KATOVNY

 Kniha české autorky Diany Šteflové mě zaujal svou anotací, která slibovala vztahový příběh s trochou duchovna. Dlouho jsem nic podobného od českého autora nečetla, a tak jsem si řekka, že do knihy jdu.

 Lucie se odstěhovala daleko od města, do zapadlé vesničky. Její chalupa je bývala katovna a stojí na kraji lesa. Při svých procházkách Lucie narazí na zpustlé sídlo. Je jím neskutečné přitahovaná. Občas se jí zdá, že v oknech vidí černou postavu.
Sídlo patří Petrovi, potomkovi Celestýny, které panství patřilo kdysi dávno.
 
 
Lucii se začne černá postava ženy vkrádat do snů a představ. Jakoby byla nucena se zajímat o ní, zjistit její historii. Což se stane. Lucie zjistí, že černá žena je ve skutečnosti právě Celestýna. Ale co jí může chtít? Proč má Lucie sny, vidiny, představy, které se zdají být tak skutečné?
 
A děsivé....a smutné....a dramatické....a vůbec - co s tím vším má spoleného Petr?
 
 
Kniha se dobře čte. Prvky duchovna jsou nepříliš rušivé, ba naopak, mně se historický příběh líbil mnohem více než ten odehrávající se v současnosti. 

Děkuji nakladatelství Grada za zaslání knihy k recenzi.

HODNOCENÍ




ANOTACE

Lucie se po rozchodu s přítelem rozhodne všeho nechat a odstěhovat se do bývalé katovny v zapadákově nedaleko hranic. V okolních lesích brzy objeví opuštěné sídlo, které ji přitahuje svou ponurostí, a začnou ji pronásledovat znepokojivé sny o ženě v černých šatech.

Děsivý přízrak se jí nejen zjevuje, ale bez pozvání vstupuje do jejího těla a Lucii se pak před očima odehrávají dramatické útržky ze života hraběnky Celestýny, která v sídle kdysi žila. Během pátrání po osudu tajemné ženy se Lucie sblíží s jejím potomkem Petrem, který však má vlastní pečlivě střežené tajemství. Čím víc toho Lucie odkrývá, tím větší nebezpečí jí hrozí.

1 komentář:

  1. Souhlasím - i mně se knížka četla dobře. Je to takové neročné příjemné čtení třeba na dovolenou. A mně se líbily oba příběhy.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.