úterý 21. listopadu 2023

Květákové kari

 Květák byl v akci! A tak jsem ho šupla do košíku, bez plánu co s ním. Nechtěl se mi obalovat, květákovou polévku moc nemusíme a tak jsem brouzdala po internetu. A našla.

 

  •  květák
  • 1 cibule
  • 4 stroužky česneku
  • brambory - 2 velké nebo 5 menších
  • červená kari pasta
  • chilli paprička - já mám chilli pastu
  • 400 ml kokosového mléka
  • sůl
  • koření Garam masala
  • 6 vajec uvařených natvrdo
  • koriandr - já ho nesnáším, takže ho nedávám

POSTUP

 

Květák rozeber na malé růžičky. 

  

Ve woku rozehřej olej, vsypej na plátky nakrájenou cibuli a zhruba 8 minut ji smaž. Než začne být vláčná a zlatá.

Pak přidej česnek ( na plátky) a chilli papričku. Smaž 2 minuty.

Pak přijdou na řadu brambory nakrájené na kostičky, kari pastu, garam masala. Následuje květák a všechno zamíchej, aby se suroviny obalily kořeněnou omáčkou. Přilij kokosové mléko, osol a přivěď k varu.

 
Na mírné ohni nechej probublávám  do doby než zelenina změkne. Trvá to cca 25 minut.
 
Do husté omáčky ponoř půlky vajíček a nechej 2 minutky přohřát.

 
Servíruje se posypané koriandrem ( u nás ne) a typickou přílohou jsou chlebové placky. U nás kari máme rádi s rýží.

 
Vizuálně toto jídlo nevypadá kdoví jak efektivně, ale někdy co ne moc dobře vypadá, o to lépe chutná.

 
 
Přeji dobrou chuť. Budu ráda za vaše názory na kari - znáte, neznáte, vyzkoušíte? :-) 






4 komentáře:

  1. Květákové kari dělá dcera, ale já ho ještě neděla. Tento článek považuji za nakopnutí, musím to taky zkusit!
    Děkuji a přeji příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně vyzkoušej. V tyto chladné dny příjemně zahřeje.

      Vymazat
  2. Ahoj, no už mám hlad. ☺ Znám, nedávno jsem dělala místo brambor dávám červenou čočku a mám zelenou kary pastu. Krásný den přeji. ☺☺

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.