sobota 17. února 2024

DANYA KUKAFKA: POZNÁMKY K POPRAVĚ

Z Megaknih mi přišlo recenzní čtení. Od téhle knihy jsem nevěděla co čekat. Anotace dobrá, příběh zajímavý....
 
Ansel za 12 hodin zemře. Je totiž usvědčený vrah. Sériový vrah.
Jemu to ale přijde nespravedlivé. Copak nikdo nechápe jeho pohnutky? Nechápe, že tak to muselo být?
Proč ho nikdo nechápe a neoslavuje?

Pak je tu Saffy, detektivka, která svůj život zasvětila chytáním stejných zločinců. Ansel ji fascinuje....

Hazel - dvojče Anselovy manželky. Sleduje svou hezčí, průbojnější sestru a závidí ji....než pochopí, že není co.

Pak je tu bachařka, která je do Ansela zamilovaná. On to ví a přitahuje si ji blíž a blíž....jako pavouk mouchu. 
 

Někdy mi bylo Ansela až líto. Když jsem četla o jeho dětství....o jeho bratrovi....jenže nic...nic nemůže ospravedlnit co dělal jako dospělý.

Tahle kniha není thriller, ale velice silný příběh o sériovém vrahovy a lidem kolem něho.
Vypravěčem je chvilku on, pak Saffy, Hazel, bachařka, Anselova matka.....


Pokud máte rádi knihy  napínavé ze kterých mrazí, rozhodně doporučuji.



HODNOCENÍ


ANOTACE

Ansel Packer za dvanáct hodin zemře. Ví, co udělal, a nyní čeká na popravu, stejný mrazivý osud, jaký sám před lety uchystal všem těm dívkám. Ale Ansel nechce zemřít; chce být oslavován, chce být pochopen. Skrze kaleidoskop žen - matky, sestry, vyšetřovatelky z oddělení vražd - se dozvídáme příběh Anselova života. Setkáváme se s jeho matkou Lavender, sedmnáctiletou dívkou dohnanou k zoufalství; s Hazel, dvojčetem Anselovy ženy, nerozlučnou sestrou od narození, která je nucena bezmocně přihlížet, jak vztah její sestry hrozí pohltit je všechny; a konečně se Saffy, detektivkou z oddělení vražd, která je Anselovi v patách a která zasvětila svůj život předvádění zlých mužů před spravedlnost. Zatímco čas běží, tyto tři ženy procházejí volbami, jež vyvrcholí tragédií, a zkoumají trhliny, které po sobě taková zkáza nevyhnutelně zanechává. Kniha Poznámky k popravě, v níž se mísí dechberoucí napětí s ryzí empatií, představuje mrazivý portrét ženství a zároveň rozplétá bolestně známý příběh amerického sériového vraha, zpochybňuje systém spravedlnosti a naši kulturu posedlosti kriminálními příběhy. Vybízí čtenáře, aby se zamysleli nad falešnými přísliby hledání smyslu v psychice násilníků. Předkládá otázky, jež vás donutí k zamyšlení.







5 komentářů:

  1. Zní to zajímavě.... včera jsem se konečně podívala na film Sběratel polibků. Film z roku 95 jsem ještě neviděla, knihu jsem četla už taky dávno. Obojí se mi líbilo, film hlavně stál na Morganu Freemanovi který hrál vyšetřovatele Alexe Crosse.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten film je super, viděla jsem ho už hodně dávno.

      Vymazat
  2. Já váham, jestli se do ní pustit nebo ne - nevím, jestli se mi chce nořit se do mysli sériového vraha.... Ale vzhledem k tomu, že mám na stolku hromádku nepřečtených, tak to stejně připadá v úvahu až časem. Kdybych na ní narazila v knihovně, tak ji možná zkusím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to žádné morbidní čtení.....je to fakt hodně zajímavý pohled z druhé ( z druhých) strany.

      Vymazat
  3. To vypadá hodně dobře, určitě bych si to přečetla, super recenze ☺️

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.