sobota 3. února 2024

POLÉVKA Z PEČENÉ MRKVE

 Jednoho dne jsem koupila 1 kg mrkve. Přišla jsem domů a na stole ležel.....1 kg mrkve - manžel měl stejný nápad ( nechápu, nikdy dřív ho ani nenapadlo koupit mrkev). A tak jsem se rozhodla, že vyzkouším recept, který jsem už dlouho vyzkoušet chtěla.

SUROVINY:

1 kg mrkve
350 g cibule
3 stroužky česneku
1,5 litru zeleninového vývaru
2 lžíce olivového oleje
250 ml smetany na vaření (12%) - nemusí být
1 lžíce drceného kmínu
Chilli (podle chuti)
sůl a pepř

Mrkev nakrájej na špalíky, cibuli na půlměsíčky, polej olejem, osol, opepři, posypej kmínem ( já dala mletý) a dej na plech vyložený pečícím papírem.

V troubě peč při 180 st. asi 30 minut.

Já to trochu přepískla a malinko přismahla 👀

Zeleninu přendej do hrnce s vývarem ( přiznávám - je z kostky).

Rozmixuj.

Přilij smetanu a přiveď k varu. Pak můžeš přidat chilli, dochutit a kdo má rád lze přidat koriandr - bleeee.


Mně připomíná dýňovou polévku. Vnučka ji má moc ráda.

Dobrou chuť.


11 komentářů:

  1. A není to sladké? Já mám zkušenost že když dělám vývar a dám trochu víc mrkve tak je sladký. Já dýňovou nemusím, byť od dcery si ve výjímečném případě si dám, protože jí dělá pikantní. A co se týče koriandru, mám na něj stejný názor. Blééééé

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sladší určitě je, pokud ti nechutná dýňová, asi nezaujme ani tato.

      Vymazat
  2. Já se přiznám, že polévkám moc neholduju. když už tak spíš vývar (s nudlemi nebo masem nebo játrovými knedlíčky). Jedinou zeleninovou polévku, kterou mám ráda, je dýňová od syna - dělá jí moc dobrou. Ale sama si žádné zeleninové polévky nevařím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám ráda vývary, ale s podzimem nepohrdnu ani hutnější polévkou

      Vymazat
  3. Dýňovou polévku máme rádi, takže tento receptík asi zkusím.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Dýňovou polévku máme rádi. Věřím, že by nám chutnala i tato. 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. Kaleidoskop podle Hanky:
    Polévka mě zaujala, nic podobného jsem nikdy nedělala, ale tu dýňovou každý rok vařím. Asi je to o zvyku. ☺ Přihlásit se nepodařilo, proto jako anonymní.

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to velmi dobře, hned bych ochutnal :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Vyzerá super, určite vyskúšam! Ja polievky zbožňujem.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.