středa 20. března 2024

LACKBERG/FEXEUS: ILUZE, KULT

 Já jsem thrilleromil, a proto jsem nemohla odolat knize Iluze, i když autory neznám. Anotace byla tak zajímavá, že jsem neodolala s napětím čekala na recenzní výtisk od GRADY. A protože vyšel i další díl, s názvem Kult, dostala jsem i ten.

ILUZE

Mina je velmi inteligentní a velmi tajemná policistka. Má fobii - je posedlá hygienou, což přináší zajímavé situace.
Vincent je mentalista, velmi bystrý pozorovatel lidí. Čte v nich jako vy tyto řádky :-)
Má malinko divočejší život. Vzal si totiž za manželku sestru své první ženy.
Taky pořádá kouzelnické představení. Proto si ho Mína přizvala k vyšetřování vraždy. Ta se totiž stala v kouzelnickém kufru.

A není to jediná vražda. Mina a Vincent hledají sériového vraha, který (asi) miluje staré kouzelnické triky.
Mina má tým vyšetřovatelů....jsou to různé osobnosti, zajímavé a nevšední typy a ti se nyní musí domluvit. Musí uvěřit.....




Tak tohle byla jízda. Miluji rozmanitost osobností, které jsou v knize detailně popsány. Obě linky - minulost, přítomnost- se výborně doplňují. V příběhu je všechno co od dobré krimi chcete - tajemství, vraždy, zajímavé postavy, chytří vyšetřovatelé, ale i blbci.....prostě opravdu doporučuji.

A nechybí zde ani tajemství, které je naznačené, ale nevyřčené....to abychom se těšili na další díl.


Tady je:

KULT 


Když se ztratí dítě, je to vždycky šok a velký průšvih. A co teprve, když se zjistí, že to má možná souvislost s jiným únosem, při kterém se dítě našlo mrtvé.

Mina povolá Vincenta a začne honička za vrahem dětí. Ten u nich nechává podivné nápovědy Do toho se jim pletou média, které fakt nepomáhají.




Pak je zde rovina soukromí Miny i Vincenta. Ona má strach kvůli své dceři, své minulosti a matce, která by toho mohla tolik pokazit.
On má potíže v manželství

A pak jsou zde další osoby a jejich příběhy. Například Ruben a jeho zlom....Peder se svou milovanou rodinou....Julie...Adam....Ano, je tam toho hodně. Ale všechno to tam patří, všechno tam musí být.


Kniha opět nezklamala. Hned na začátku nasadila obrátky a jela. Noční můra všech rodičů, znaky sekty, strach, zvraty....čte se jedním dechem.
Někdo by řekl, že mohlo být ubráno na rozvláčnosti, ale já to nebudu. Mám ráda popisné knihy i více příběhů různých osob.

Moc se těším na třetí díl.


HODNOCENÍ



ANOTACE

ILUZE

Před zábavním parkem ve Stockholmu objeví policie tělo ženy v bedně probodané meči. I když to na první pohled připomíná nepovedený kouzelnický trik, záhy je jasné, že se jedná o mimořádně brutální vraždu.

Totožnost oběti však zůstává záhadou a případ se nehýbe z místa. Policistka Mina Dabiriová nakonec nevidí jinou možnost než požádat o pomoc Vincenta Waldera, mentalistu a odborníka na lidskou psychiku i magii.

Ačkoli Vincent zpočátku není spoluprací nijak nadšený, probudí se v něm hluboko zasunuté vzpomínky. Spolu s Minou, která rovněž bojuje se svými démony, si během vyšetřování uvědomí, že pronásledují nelítostného sériového vraha. A ten jako by se snažil Vincentovi něco říct. Podaří se jim ho zastavit, než bude obětí víc?

KULT

Za slunečného letního dne se z mateřské školy ve Stockholmu ztratí pětiletý chlapec. Všechny stopy nasvědčují únosu. Policistka Mina Dabiriová i její kolegové vědí, že jim jde o čas. Brzy zjišťují souvislost s dřívějším zmizením stejně staré dívky, které skončilo tragédií. Zdá se, že nebezpečí hrozí i dalším dětem. Zločiny jsou pečlivě naplánované a nesou rituální znaky. Je možné, že v pozadí stojí nějaká tajemná sekta? 

Mina se opět rozhodne do případu zapojit mentalistu Vincenta Waldera. Od dramatických událostí před dvěma lety se neviděli, ale stále je pojí zvláštní pouto. Mina však ještě neví, že tentokrát se vyšetřování velmi úzce dotkne i jí. Čas se krátí, pachatel rozehrává ďábelskou šachovou partii a hledá si oběti mezi těmi nejzranitelnějšími... Podaří se Mině a Vincentovi zakročit včas? 


12 komentářů:

  1. Thrillery čtu moc ráda, autora neznám, ale určitě se poptám v knihovně. Jdu tam zrovna dneska. Díky za tip, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem obě, ale já musím přiznat, že na mne to bylo místy rozvláčné, zejména popisy Mininy posedlosti čistou a Vincentova rozkládání na čísla. Naopak příběhy ostatních kriminalistů mi nevadili - ty myslím knížku hezky oživily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to vůbec nevadilo, ani jsem neměla pocit, že je tam toho moc...

      Vymazat
  3. Super, že se kniha líbila. Mě nebavil první díl Iluze, tak už jsem se bála do druhého jít :)

    OdpovědětVymazat
  4. Také miluji trillery a proto si píšu.Hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Thanks for being a reliable source of information in a sea of content. Stay informed about the Aviator game on our exclusive blog.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.