středa 13. března 2024

ROBERT BRYNDZA: TÍŽIVÉ TICHO

Knihy RB jsou velmi populární, oblíbené a chválené. Já jich pár přečetla a nestala jsem se nadšenou fanynkou. 
Teď vyšel samostatný thriller a tak to jdu znovu zkusit.
Změnila jsem názor?

Maggie je šťastně vdaná. Její manžel Will je úspěšný architekt a ona lékařka. Jednoho dne odchází Maggie do služby v nemocnici. Při odchodu políbí manžela, pohladí kočku a venku pošle polibek do okna kde oba stojí a mávají ji.

A to je naposledy co manžela vidí živého. Ještě ten den spáchá sebevraždu.


Maggie nechápe, nerozumí, nevěří.....Odjíždí na chorvatský ostrov Tišina, kde mají letní dům. Chce si tam utřídit myšlenky, utéct od reality. 
Dostává dopis od právníka ( ne rodinného, ale neznámého). Dopis je od Willa. Sepsal ho pro případ své smrti. V něm je hádanka....Will je měl tak rád....A Maggie pochopí, že její manžel měl tajemství....a kdyby jen jedno.

Jenže pro policii je případ uzavřený, šlo o sebevraždu. Tak Maggie začne pátrat sama. A začnou se dít věci.....


Řekla bych, že spíše než thriller je to psychothriller a takové mám ráda. Kniha je napínavá, přinese dost NEEE situací ( což jsou situace, které nechcete, aby se staly, ale stanou se). Přečetla jsem ji velmi rychle a líbila se mi.
Pár míst s přitaženými vlasy by se našlo, ale to lepší je převyšuje :-)

Navíc popisy míst jsou opravdu krásné. Atmosféru nehostinného počasí si čtenář představí dokonale.

Takže, Roberte, bravo!

Za knihu děkuji nakladatelství GRADA

HODNOCENÍ



ANOTACE

Maggie je úspěšnou lékařkou a s manželem Willem žijí přesně takový život, jaký si vysnili. Jednoho dne však k ní do nemocnice přivezou postřeleného muže v povědomém oblečení. Maggiin život se nejprve zastaví a pak obrátí naruby. Přes všechnu snahu se Willa nepodaří zachránit a Maggie je přesvědčená, že se stal obětí vloupání. Policejní zpráva zní ale jasně: spoušť stiskl Will sám.

Maggie je zdrcená žalem i sžíravými otázkami. Její manžel nebyl sebevrah. Měl toho tolik, pro co žít. Po pohřbu odjíždí Maggie do jejich prázdninového domu na malém chorvatském ostrově, aby unikla realitě. Jenže realita ji dostihne i na opuštěném místě a je mnohem temnější, než čekala.
Vše odstartuje dopis, který jí Will napsal pro případ své smrti a jenž obsahuje indicie odhalující děsivé tajemství.

Jak si Maggie skládá střípky dohromady, zjišťuje, že Willova smrt je spojena s někým z jeho minulosti... S někým, kdo udělá vše pro to, aby umlčel i ji.




8 komentářů:

  1. Já Robertovy knihy miluju - dobře se mi čtou a těším se na každou z nich. Tahle a ještě Ďáblova cesta čeká na přečtení. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Byla jsem zvědavá na tvé hodnocení, protože jak jsem četla recenze, tak někomu se líbila někomu moc ne. Já se s tebou v hodnocení celkem shoduji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem tvé hodnocení četla....máme skoro stejný pohled :-)

      Vymazat
  3. Ahojky,
    já mám jeho knihy ráda, hlavně sérii s Erikou Fosterovou. Na druhou stranu mě Tíživé ticho až tak moc nenadchlo.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Já čtu Bryndzu celkem ráda. Tuhle knihu mám rezervovanou v knihovně, včera jsem dostala zprávu, že už je pro mě připravená, odpoledne si pro ní jdu. Zdravím, pá 😃

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.