středa 6. března 2024

PATRIK HARTL: GAZELY

 Vyšla nová kniha pana Hartla a já si říkala, že si ji nepořídím. Bála jsem se stereotypu. Toho, že tam nebude nic překvapujícího.¨

Bylo tomu tak?

Žily byly tři kamarádky.

Šárka - je lékařka, manželka a matka jednoho syna, o kterého má stále strach. Viděla už tolik rozbitých lidí, že se nedokáže oprostit od představy, že život je nebezpečný. Její práce ji vycucává.....

Karolína - musí vládnout pevnou rukou nad stavebními dělníky, protože převzala otěže po manželovi. Ten je totiž v base. Ale už brzy se vrátí. Karolína se moc těší. Jenže může to fungovat tak jako před tím?

Helena - je úspěšná podnikatelka a neúspěšná manželka, vlastně už exmanželka. Co dál se životem?

Kniha je o tom co trápí polovinu ( možná i víc) lidí ve středním věku - má můj život nějaký smysl? Má moje zaměstnání smysl? Nebyla bych šťastnější s jiným partnerem? Jsem šťastná? Mám to co jsem si vysnila?

Tohle řeší hrdinky románu společně s opruzeniny pod prsy, dementním otcem, nadrženým manželem, nadrženým synem  atd.

Prostě starosti všedních dnů žen kolem 50.

Co mě strašlivě rozčilovalo je sloveso VYMEZIT se. 

Příklad: " Nechci na ten ples jít", vymezila se Jana. 

Nebo: Proč bych s tím chlapem měla chodit na rande? V duchu se vymezila Míša.

Prostě mě to slovo nebaví a irituje :-)

Jinak to byla klasická odpočinková hartlovina. Kupte si ji na dovolenou, nebudete se nudit a zasmějete se.

-KNIHA-

HODNOCENÍ



P. S. Nikdy nám nikdo neslíbil, že v životě budeme jen šťastní. Ono stačí, být spokojený. 
( moje osobní myšlenka :-))

ANOTACE

Gazely jsou příběh bouřlivého týdne tří nejlepších kamarádek, které spolu kdysi chodily do třídy ještě s Prvokem, Šampónem, Tečkou a Karlem. Šárka v pondělí oslaví narozeniny, večer ztratí mobil a v úterý se jí kvůli tomu otřese život v základech. Karolína ve středu přivítá doma svého manžela, se kterým sice rok nežila, ale musí se to znovu začít učit. A Helena během pátku konečně uvěří, že by mohla zapomenout na rozvod, a znovu se zamilovat... Události těchto všedních dní je vrhnou do takových turbulencí, že asi ani jedna z nich večer před víkendem netuší, jak bude její život vypadat v neděli. Je to román o radostech, které nejde prožít bez odvahy, dále o nekonečném boji o rodinnou harmonii, a také o náctiletých snech, kvůli kterým je potřeba riskovat. Užijte si tu jízdu s Gazelami!



4 komentáře:

  1. Já jsem asi exot, ale od P. Hartla jsem nic nečetla. Možná bych třeba tuhle mohla zkusit

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem od Patrika zatím nic nečetla a nejsem si jistá, zda by mě bavil. Nicméně, když nevyzkouším, tak se to nedozvím. Takže snad jednou...

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.