středa 26. června 2024

TOM FELTON: S KOUZELNICKOU HŮLKOU

 Svět Harryho Pottera mě uchvátil jako většinu lidí na světě. 

Záporákem byl Draco Malfoy, kterého hrál Tom Felton. Jako malý kluk hrál ve filmu Anna a král.

A nejen tam. Ve světě filmu se pohyboval od mala. Jak se dostal roli Draca? Jaký je/byl vztah k ostatním hercům? Jak je to doopravdy s jeho vztahem k Emě/Hermioně? Co mu herecký život dal i vzal?

Hned na začátek musím říct, že jsem se dívala dost skepticky na to, že mladý člověk píše o svém životě. Proč? No a co, že jsi hrál Draca Malfoye....to si jako myslíš, že o životě víš všechno? 
Takový nějaký postoj jsem ke knize měla. Ale když mě z nakladatelství PRÁH přišla nabídka na tuto knihu, řekla jsem si : " Tak se ukaž, Draco."


Tom mě překvapil. 

Kniha je hezkým vyprávěním o tom jak se z rozjíveného dítěte přes neomaleného teenagera a topícího se mladého muže, stal chlapem, který (snad) našel sám sebe.

Provede nás světem Harryho Pottera, kde s neskutečnou pokorou vzdává holt svým kolegům, ale i všem kolem filmu. 

V knize ani trochu neucítíte snobismus, Jášství.....Je až překvapivé jak otevřeně Tom píše o svých démonech.


Po přečtení chápu nadšené recenze knihy. Nepíše ji totiž Já, velký Draco Malfoy, ale obyčejný chlapec Tom. 

Rozhodně to není čtení pro všechny. Těm, kdo HP neviděl, nečetl, nemá k této kouzelnické rodině vztah, neřekne kniha asi nic moc. Ale nám všem ostatním poodhalí zákulisí magického světa a na dacana Draca si uděláme nový názor :-)

-kniha-


HODNOCENÍ





Naprostá nezbytnost pro každého fanouška Harryho Pottera.
S předmluvou filmové Hermiony – herečky Emmy Watsonové.
Doplněno o dosud nezveřejněné fotky z natáčení filmů, které změnily svět.
 Jaké bylo dospívání uprostřed natáčení toho největšího filmového hitu posledních dekád?
Filmový Draco Malfoy, hlavní rival Harryho Pottera, se po letech rozhodl svěřit s těmi nejosobnějšími i nejvtipnějšími vzpomínkami na více než deset let natáčení filmů, jejichž knižní předloha změnila svět a stala se unikátním fenoménem a popkulturním hitem.



4 komentáře:

  1. To věřím, že to je dobrá kniha. Já pořád uvažuju o jiné, také od osoby která v Harry Potterovi hrála zásadní roli. Deníky od Alana Rickmana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alana jsem měla moc ráda a jeho knihu plánuji pořídit taky.

      Vymazat
  2. Já HP četla, ale zas tak velký fanda nejsem (ani jsem neviděla všechny filmy...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já viděla i četla všechno, ale moje dcera je mnohem nadšenější fanda než já :-)

      Vymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.