středa 3. července 2024

Riccotové tartaletky

Měla jsem v lednici už delší dobu ricottu a tak hledala recept co z ní udělat. A našla, trochu si ho obměnila a je tady.
Jednoduchý a rychlý.

SUROVINY:
1 ricotta
1 vajíčko
250 gr. polohrubé mouky
125 gr. rozpuštěného másla
1 vanilkový cukr
sladidlo nebo cukr dle chuti
POSTUP
Z ricotty, vajíčka a mouky, rozpuštěného másla, sladidla, vanilkového cukru - takže ze všech ingrediencí :-)- udělej těsto. Je mírně lepivé. Pokud je moc, přidej trochu mouky, ale nesmí být úplně husté, jinak by i po upečení byly tuhé.


Dále máš dvě možnosti, Buď si připravíš klasickou koláčovou formu nebo, jako já, malé formy na tartaletky. Vytřela jsem je máslem a těsto do nich natlačila.
NÁPLŇ

Zvolila jsem jahody. Chvilku je podusila s cukrem, trochou citronu a vanilkovou esencí. Zvolit můžeš jakékoliv ovoce se ti zamane.
Nakladla na připravené tartaletky.


A šupky dupky do trouby. Horkovzduch 180 st. 26 minut.
Po vychladnutí jsem je pocukrovala a sklízela obdiv :-)




Dobrou chuť a krásné dny.

5 komentářů:

  1. Zajímavý recept. Sice nerada pracuju s lepivým těstem, ale za vyzkoušení by asi stál :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nevypadá to špatně. Možná zkusím.
    Hezký sváteční den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Píšu si. Ricottu mám v lednici stále ))
    Díky za recept.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Také mám ricottu v lednici pořád.Tvůj recept se mi moc líbí.Určitě vyzkouším
    Moc děkuji a přeji hezký sváteční den

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.