středa 2. listopadu 2016

RECEPT: Kynutý knedlík

Někdo může říct, že je to nemoderní, nezdravé, absolutně out.....Já říkám, že je to základ české kuchyně.

Není nezdravého jídla, je jen nezdravé množství.

Kynutý knedlík - příloha, která je pro náš národ typická. Mám dost přátel, kteří se vydali do světa. A věřte, že první po čem touží je naše svíčková nebo vepřo - knedlo - zelo.

SUROVINY:




  • 500g hrubé mouky
  • 2 vejce
  • 250 ml mléka
  • 1/2 kostky kvasnic
  • cukr, sůl

Pár surovin a vznikne klasika :-)

POSTUP

Kvásek si připrav tak, že do teplého ( nikoliv horkého) mléka vmíchej půl čajové lžičky cukru a rozdrob půl balíčku kvasnic. Dej někam k teplu a během 1/4 hodinky máš kvásek hotový.


Všechno dej do mísy a začni láskyplně zpracovávat.

Takhle to vypadá na začátku

Chce to trošku práce. Nemysli, že těsto jen tak halabala pošolícháš. To tedy ne. Těsto zpracovávej tak dlouho až je hebké a lesklé. To je znak toho, že se vše propojilo.

A tak na konci, před vykynutím

Teď těsto přikryj utěrkou a dej k teplu. Já většinou mísu postavím ke sporáku, na kterém vařím. Tady bude alespoň půl hodinky kynout.

Po vykynutí...

Nyní je čas těsto vyklopit na vál a zpracovat na dvě šišky. Ty nechej ještě chvilku na vále. 

Holky čekají, až začne vřít voda...

Do dostatečně velké nádoby ( mně se osvědčil pekáč) dej vodu a uveď ji k varu. Nyní je čas dát holky, jednu po druhé, do koupele. 


Nejdříve jedna strana....

10 minut z každé strany

...a teď druhá.

Z knedlíků se stanou knedle :-)


Podívejte jak jim to, holkám, sluší.



A pak stačí nakrájet, nejlépe to jde za pomocí nitě......



....a sklízet ovace :-)

Dobrou chuť

Napište mi jaký máte názor na knedlíky a českou kuchyni vůbec.

Líbí se vám tento recept?

11 komentářů:

  1. Knedlík kupuju, je jako domácí..obdivuju, že se s tím někdo dělá!!klobouk dolů..Domácí je ale domácí!!Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilčo, vyzkoušej je. Není nic jedniduššího. A ten pocit, že máš domácí....:-)

      Vymazat
  2. Knedlík patří do naši kuchyně. Některá jídla si bez nich ani nejde představit. Mám ráda českou kuchyni, dá se vařit lehčeji a zůstane chutná. Co máme vnučku, vrátila jsem se k vaření omáček.
    Kynutý knedlík jsem nikdy nevařila, raději ho koupím v polotovarech. U nás se kynutý nevařil, táta dělal s houskový s práškem do pečiva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že děti mají možnost poznat českou kuchyni. Já na ni vyrostla a ráda se k ní vracím.

      Vymazat
  3. Knedlík do české kuchyně patří (my jen přidáváme ještě na kostičky nakrájený starý rohlík). U nás k hodně jídlům preferujeme bramborový, ale třeba svíčková, rajská nebo smetanová houbová omáčka by bez houskového knedlíku nebyla ono.
    A ty tvoje knedle vypadají výstavně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Dělávala jsem i houskové, ale tím, že je vařím ve vodě, se housky napily, nabobtnaly a nebylo to ono.

      Vymazat
  4. Dělám taky domácí, ale musí být s rohlíkem nebo houskou a z polohrubé mouky , jinak jim manžel říká buchty když jsou bez nich a nechce je. Jo knedlíky se u nás vaří hodně .....Taky je vařím ve vodě.S guláškem jsou jedna báseň, zrovna jako ty tvoje. Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je vařím posledních pár let. Dříve jsem se jich bála a byla i trochu líná.

      Vymazat
  5. Houskový knedlík moc nevyhledávám, spíš jen ke svíčkové a k segedínu. A teda kupuju, i když nad domácí není, no :))

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.