sobota 13. května 2023

10NEJ: DUBEN 2023

Duben - apríl, déšť, sluníčko, mrazíky.....tohle je velmi rozmanitý měsíc. Máte ho rádi? Já ano. A ten letošní byl přesně takový jak má být - nevyzpytatelný.

1. KNIHA

KOLEKTIV


Naprosto unikátní téma, výborně zpracované. Nikdy jsem podobnou knihu nečetla.
Článek o knize vyjde na konci května.

2. FILM
LEPŠÍ TEĎ NEŽ NIKDY


Víte, tento film není nic bombastického. Je to vlastně hodně předvídatelný příběh, ale....stárnoucí Michael Douglas je tam prostě skvělý. A Diane Keaton, ta je prostě výborná. Milý příběh o vztazích.

3. JMÉNO

IVANA


Čtvrtého už od rána,
svátek má dívka Ivana.
Tohle jméno z Hebrejštiny
má moc hezké zdrobněliny:
Ivuška, Ivanka, Ivka -
bude z ní odvážná dívka.

Povím vám teď příběh skvělý,
o Ivaně bude celý.
Dívka jménem Ivana,
moc chtěla chlapce Romana.
Cílevědomá moc byla
a dostala to co chtěla 😉
Teď jsou spolu manželé,
žití mají veselé.

Hádejte jak se jmenuje moje snacha?😊

4. UDÁLOST
VĚZNICE


Máme v UH nechvalně známou věznici. Léta se nevědělo co s ní, ale už se ví. 
Bude o ní samostatný článek.

5. TIP/DOPORUČUJI
CHOĎTE NA VÝSTAVY KVĚTIN


Je to neskutečně pozitivní a nabíjející.
Všude samé tulipány.
Já je miluji.


A když je výstava spojená s aranžmá kytic na zámku....posune to výstavu o level výš.


:-)

6. RECEPT
KOLÁČE BEZ KYNUTÍ
 
 
Recept vyjde zanedlouho. Jedná se naprosto jednoduchý recept, který zvládne začátečník. A můžete zužitkovat jablka, meruňky ( i zavařené), hrušky......

7. PŘEČTENO

ALISON GAYLIN - KOLEKTIV


Bude samostatný článek.

VIKTORIE HANUŠOVÁ - ANEŽKA


Když se matka rozhodne adoptovat představu dítěte a ono dítě je jiné než představa.
Psychologická, vztahová, doporučuji.

KATEŘINA TUČKOVÁ - VYHNÁNÍ GERTY SCHNIRCH


Bolavé místo naší historie :-( Po válce byl každý Němec špatný....co na tom, že to byla mladá dívka, Němka jen z poloviny, celou válku neudělala nic špatného? To co se jí dělo po válce, od nás, Čechů,  je strašné.
Bolavá kniha plná smutku, bezpráví, nespravedlnosti. Odsun obyčejných lidí - Němců - neprobíhal klidně a důstojně....

8. NÁKUP

 
Podlehla jsem masáži reklamou, která na mě vyskakovala na IG. Ale nelituji. Vybrala jsem si vůně inspirované známými luxusními parfémy. Všechny mají 30ml a každý stál 198.-

YSL BLACK OPIUM


Na e-shopu označovám číslem 250.
Ta vůně je opravdu identická, nerozeznatelná od origináu. Nádherně pudrová, silná a smyslná.



ARMANI MY WAY
 
 
 
Na e-shopu označovám číslem 462.
Tohle je krásná květinová vůně s kapkou citrusů. Měla jsem vzorek originálu a můžu říct, že i tato je velmi podobná, ne-li stejná.



LANCOME LA VIE EST BELL
 

 
Na e-shopu označovám číslem 168.
Opět nádherná vůně ovocno květinová. Je moje oblíbená, takže můžu říct, že je jí opravdu hodně podobná.


CHANEL No.5
 

Na e-shopu označovám číslem 126.
Věnovala jsem ho dceři, které se vůně moc líbí, ale protože si nepamatuje jak voní originál ( očichávala ho před lety v duty free), nedokáže říct jak moc je originálu podobná.


9. FOTKA


Tahle fotka z cely ve věznici se mi moc líbí. Ukazuje hnus i krásu.....Samostatný článek o věznici připravuji.

10. CITÁT

„Budete-li se snažit porozumět celému vesmíru, nepochopíte vůbec nic. Jestliže se pokusíte porozumět sobě, pochopíte celý vesmír.“
Buddha


Mějte krásné dny plné sluníčka a úsměvů.













 

9 komentářů:

  1. Hodně dobrý dubnový přehled. No výstava květin by mne spíš nabitím pozitivní energií uvrhla do hlubokého smutku, páč bych strááášně chtěla všechno co tam je ;-). Tady jsem bohužel promeškala ve vedlejší vsi takovou tulipánovou akci. Tak snad chytnu podzimní jiřinkovou a příští rok musí dávat pozor až zas ty tulipány budou.

    OdpovědětVymazat
  2. Na výstavu květin bych šla hned, zaujala mne kniha Anežka a na článek o věznici se těším

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Míšo,
    to je moc pěkné ohlédnutí. Květiny mám taky moc ráda. Tulipány jsem zrovna vyměnila za šeřík, který mi mamka přivezla z chaty. Ty vůně vypadají dobře. Těším se na článek z věznice. S kolegou se mi povedlo domluvit návštěvu věznice u nás v Příbrami a žákyně byly nadšené, moc se jim tam líbilo a vše je zaujalo. Ráda bych navázala další spolupráci se soudem a s věznicí.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně mladí by měli vědět co se dělo, takže je fajn jim to přibližovat nejen nehmatatelným výkladem, ale hmatatelnou skutečností.

      Vymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.